Senaste nytt

Hotelltips i Bangkok (mål: få Mrs. att fatta tycke för Thailand)

helgonet

Medlem
I maj överraskar jag mrs helgonet med en resa till Bali, ett säkert kort för att fira frugans 35-årsdag. På vägen hem har vi en övernattning i Bangkok på 22 timmar. Min fru är väldigt selektiv över vilka länder i Asien som hon tilltalas av, Thailand är inte ett av dem, även om hon aldrig varit där. Jag förstår henne, jag har också länder i världen som jag inte direkt känner något för. Men hon har fått en dålig och enligt mig en felaktig bild av landet. Jag älskar Thailand och Bangkok och mår väldigt bra av att spendera tid i den här delen av världen. Jag hoppas kunna så ett litet frö under våra 22 timmar som kan få henne att vilja återvända.

Vi anländer BKK 10 juni 20:45 och resan vidare avgår nästa kväll 18:55. Frugan uppskattar hotell vid natur och grönska, vilket får mig att tänka på ett boende vid Chao Phraya floden, med utsikt över staden. Ett hotell vid floden ger eventuellt även chans att åka Long tail boat. Utöver hotellet vill jag också kunna klämma in något i sightseeing-väg med wow-faktor, eventuellt Wat Pho eller liknande.

Detta är en chans som kan berika mitt resliv enormt eftersom jag tror Thailand kan för henne vara en gateway för andra länder i regionen. Jag vänder mig därför till er om hjälp om hotellval och tips på saker att göra över dagen i staden. Budget för hotellet runt 3000kr
 

Hafermann

Medlem
Millennium Hilton vid floden hade jag valt när det gäller en natt. Juni månad är varmt och kan regna en hel del i Bangkok, bara så man tänker på detta.

Plus ett på denna. Boka Executive room om nonintervention har Diamondstatus. Till loungen gör en underbar rooftop med fantastisk utsikt.
 

henrik l

Medlem
Jag rekommenderar Royal Orchid Sheraton, 2000kr, (underbar utsikt över Chao Phraya och nära båtarna) eller Millenium Hilton, 2000kr, på andra sidan floden. Sen ska ju Mandarin Oriental vara något alldeles extra, men det kostar runt 7000kr natten.
Nu är ju jag inte opartisk, men Royal Orchid har i mitt tycke en väldig trevlig garden pool. Sedan är club loungen helt ok med utsikt över floden.
 
utöver dessa mega hotell ovan, vill jag så ett slag för lilla boutique hotellet ariyasom villa. Ligger i soi 1 nära sukomvit. Hotellet är inbakat i grönska,en pool med regnskogs känsla. Vi har startat och slutat våra resor här några gånger. totalt typ 10 rum eller så.
 

helgonet

Medlem
Jättebra input, bra alternativ runt floden! Boutique hotellet såg också riktigt bra ut, den ser ut att även ligga intill en flod. Undrar om det går båt från den?

Vi anländer rätt sent, antingen bums i säng om orken inte finns med oss eller ut i nattlivet. Vilka tider öppnar normalt loungerna på Millennium Hilton och Royal Orchid? Undrar om vi har tid att utnyttja dem innan vi måste checka ut runt 15:00 nästföljande dag.
 
Jättebra input, bra alternativ runt floden! Boutique hotellet såg också riktigt bra ut, den ser ut att även ligga intill en flod. Undrar om det går båt från den?

Vi anländer rätt sent, antingen bums i säng om orken inte finns med oss eller ut i nattlivet. Vilka tider öppnar normalt loungerna på Millennium Hilton och Royal Orchid? Undrar om vi har tid att utnyttja dem innan vi måste checka ut runt 15:00 nästföljande dag.
Yupps... det går faktiskt att " GENA " vänster direkt ut ur hotellet för att komma ner till och gå längs drickat. Finns longtails att hoppa på från båda hållen rätt nära faktiskt.
Rätt trevlig runda att gå på morgonkulan. Finns oxå ett fik upp mot sukomvit ( 3-400 meter ) som öppnar vid 0600 på morgonkulan. Mycket läkare och doktorer i området, då det finns ett sjukhus i närheten. Hotellet ligger ABSOLUT högst upp mot en återvändsgränd, så det är lixom ingen där som inte har där o göra , så ingen thru-traffic.
Så vill man landa, njuta, och ta en promenad, så måste jag säga att detta var en höjdare... skicka en stänkare på PM om du vill ha nån mer bild eller så från hotellet som inte är "hotell tagen" :)
 
Toppen