Senaste nytt

Hotellrum med högt belägen balkong i Bangkok

lillemannen

Medlem
Atm avgiften varierar men har för mig den ligger på ca 150-210 baht per uttag vilket är ganska saftigt så ta ut max belopp. Annars kan jag rekomendera att växla kontant på vasuexchange på sukhumvit har för mig de är vid soi 5. Eller superrich. Innan hade superrich en branch på suvvan vid airport link men vet ej om de finns kvar. Men de ger ganska bra valuta och mycket bättre än bankers exchange booth i thailand. Om du väljer kontant växling så tänk på att de ej tar sedlar som är kantstötta eller slitna de skall vara fina sedlar.
Superrich har längst ner vid tågstationen på Suvvan. Gå mot Novotel under tunneln så dyker det upp ett flertal bås med ungefär samma kurs.
 

flonken

Medlem
Tack för tips @flonken !

En grej jag tänkte på var att det står att frukosten serveras på NEXT2 Café , har det varit så tidigare också? Ser väldigt bra ut på bilder men mycket få av bilderna som visar frukosten, inte ens på hotellets egen sida.

https://www.shangri-la.com/bangkok/shangrila/dining/restaurants/next2/

Det stämmer, där åt vi också. Jag tyckte det var en bra frukost ändå, många stationer och även plats att sitta utomhus om man är nere tidigt. Vid 10-tiden är det för varmt för mig att sitta ute, så vi satt inne alla dagar.
Jag tog inga bilder på frukosten ser jag nu, så jag kan heller inte dela den mystiska frukosten

Edit: här ser du lite från frukosten
 

apknug

Medlem
Jo jag tror nästan det är enklast att köra cash med manuell växling från fräscha eurosedlar uttagna hemma. Jag har två kort utan uttagsavgift och valutapåslag, men så var det det där med själva kursen, som oftast diffar några ören från den verkliga men aldrig till din fördel ;)
Men hur som helst, fördelen med manuell växling jämfört med ATM förutom slippa 220 baht avgift är ju att jag åtminstone kan försöka be om att få mindre valörer. Superrich känner jag igen, verkar rekommenderat för bra kurs. Och så att man bara gör en liten växling på flygplatsen och den stora inne i stan.
Fast om du inte sitter på egna EUR så finns ingen nog ingen anledning att ta omvägen och köpa EUR för SEK innan. Cash kurserna på bl.a superrich brukar vara lika bra på de populäraste valutorna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Fast om du inte sitter på egna EUR så finns ingen nog ingen anledning att ta omvägen och köpa EUR för SEK innan. Cash kurserna på bl.a superrich brukar vara lika bra på de populäraste valutorna.

Ja förlåt, slarvigt av mig, skulle nämnt att jag bor i Tyskland :) Men iofs när man ser hur ofantligt mycket svenskar som reser till Thailand kan man undra om inte svenska kronan är lika bekant där nere! Ofta fler svenskar än tyskar på vissa destinationer där.
 

SimonXYZ

Medlem
@NyfikenGrau du kan även boka transfer från Booking.com. Det blir kanske lite dyrare, men fortfarande inga stora summor. Det är så jag har tänkt att ta mig till Shangri-La när jag ska dit i januari. Jag bokade för övrigt hotellet via Shangri-La Luxury Circle, vilket ger frukost, uppgradering och $100 värdecheck att använda på hotellet.
 
Toppen