Senaste nytt

Hotellrum med högt belägen balkong i Bangkok

NyfikenGrau

Medlem
Letar rum i Bangkok och med det enorma utbudet av prisvärda rum i alla kategorier där, blir man i vanlig ordning mer kräsen istället...
Bara varit där en gång för typ 25 år sen som backpacker så i princip total novis.
Det visar sig att typen av krav jag har i princip är omöjliga att ställa in i något sökfilter, så jag frågar här istället. Det verkar nämligen finnas väldigt många här med stor erfarenhet av hotell i Bangkok.

Så, kravspecen lyder:

Dubbelrum med balkong på minst 20e våningen (gärna mycket högre än så om möjligt) med utsikt över floden.
OCH man ska kunna sitta ute på den, dvs minst 2 stolar och ett bord. Funktion går alltid före design för oss. Kollade t.ex. de två Lebua-hotellen vars balkonger först ser ganska tjusiga ut men inte verkar vara gjorda för att tillbringa nån tid alls på. Sånt är vi alltså inte ute efter.

Budget max 2500 kr/natt, helst under 2000.

Plus i kanten vore: Pool, infinity-pool ännu bättre men inget måste alltså.

Oviktigt: Hotellrestauranger, kedja, officiell klassning.
Rummet i sig ska vara rent, ha fungerande wifi, bekväma sängar och AC.

Ni behöver inte söka tillgänglighet åt mig såklart, men nämner ändå datumen så ni vet tiden på året: 25-27 mars och/eller 5-7 april (stannar två nätter på väg till thailändska öar och två nätter på väg hem)

Tack för all hjälp!

Chatrium Riverside. 35 våningar...

Oj, redan första svaret ser bättre ut än något jag hittat, tack! På booking såg jag inte stolarna och bordet först, men på googling av bilder från resenärer är de där!

Tar gärna emot fler tips även om detta ser mycket bra ut.

@NyfikenGrau kan även tipsa om att Chatrium ofta är med och har offers på megatix.
Megatix.in.th

låter det vara osagt huruvida just din rumskategori är med. Antar inte alla har balkong…

Ok tack, intressant, hade inte alls tänkt på såna sidor! Alla rum har balkong men inte alla har flodvy.

Kanske Shagri-La, Krungtep Wing kan vara något? Nära o bra till BTS stationen. Riktigt bra service där.
https://www.shangri-la.com/bangkok/...krungthep-wing-krungthep-deluxe-balcony-room/

Tackar! Krungthep-rummen ligger precis över maxbudget men kan väl funka om det är tillräckligt värt skillnaden jämfört med Chatrium Riverside (5117 vs 3847 kr för datumen 25-27/3).

Toppen