Senaste nytt

Hotellrum i samband med ändrad avgångstid?

fcx

Medlem
Har en fråga ang ett liknande fall. Hade en bokning MAN-ARN-SDL där jag skulle vara framme på SDL på kvällen. En fligth blev inställd och jag blev ombokad till ett morgonflyg i stället. Dvs jag fick en övernattning på Arlanda. Ringde SAS för alternativ men de hittade inget bra och agenten sa att det är bara att skicka in kvitto för hotellet i efterhand så blir jag kompenserad. Flyget blev inställt 15 dagar före. När jag skickar in kvittot så blir jag nekad med hänvisning till EU 261/2004 och 14 dagarsregeln. Men jag sökte ju inte enligt EU261/2004. Då skulle jag ju dessutom fått €400. Har för mig att någon här länkat till någon annan internationell "flyglag" som ger passagerare rätt till ersättning för påtvingad hotellnatt. Eller kommer jag ihåg fel? Kan inte hitta när jag söker iaf.
Jag har råkat ut för samma sak flera gånger; att SAS tror att man söker ersättning för försening+hotell, och inte bara för hotell, och avslår hela claimet. Svara på det att du söker bara för hotell så brukar det lösa sig.
 
Toppen