Med stigande ålder kommer tydligen ett ökat behov av att ha det totalt becksvart i sovrummet märker jag. Vanliga mörkläggningsgardiner från IKEA och liknande duger inte, de läcker för mycket i antingen kanterna eller små springor uppe och nere. Tillbringade en natt på Hilton Münich Airport nyss och insåg att man nog måste köra hotellnivå på gardinerna för att få till det. Jag kom dock på först i efterhand att jag borde fotat eller kikat mer på konstruktionen så nu undrar jag om någon som spenderar en natt i totalt mörker någonstans skulle kunna tipsa om hur bästa sättet är?
Det får ju rimligen vara tunga gardiner med specialtyg, och sedan gå om lott någon decimeter med ganska tight mellanrum. Kanske måste det också vara en box som de hänger i? Är det dessutom mycket gardin över ute på kanterna för att det inte ska läcka in där?
Vet inte om frågan passar bättre under hotell-trådar (eller i Byggahus.se
), men den tillför ju egentligen ingen specifik kedja.
Väldigt tacksam för tips och bilder, har inte själv någon hotellvistelse inbokad närmsta månaderna.

Vet inte om frågan passar bättre under hotell-trådar (eller i Byggahus.se

Väldigt tacksam för tips och bilder, har inte själv någon hotellvistelse inbokad närmsta månaderna.