Senaste nytt

Hotellfunderingar & tips gällande Singapore & Bangkok april 2020

MBS är överreklamerat. Blir en väldigt dyr selfie! Men är värt att åka upp. Googla guestlists för Singapore, typ Hazel’s guestlist, säger du vid hissen bara att du är med på gästlistan. Bom fillabong gratis entré ;)

Det vart inte trångt i poolen när vi vara där men solstolarna var välfyllda och utsikten in mot stan är ok.
Det finns en del som de som inte bor på hotellet mot betalning kan åka upp till men inget bad på den delen (vänster från stan sett)
IMG_3872.JPG

IMG_3858.JPG

MBS är överreklamerat. Blir en väldigt dyr selfie! Men är värt att åka upp. Googla guestlists för Singapore, typ Hazel’s guestlist, säger du vid hissen bara att du är med på gästlistan. Bom fillabong gratis entré ;)
Ouch, det där kändes som en svårare nöt att knäcka när jag ska ha med en 11-åring in också! ;) Eller?

På MBS hade jag åkt upp på turistsidan och bott på Conrad istället.
I Bangkok tycker jag Millennium är coolt med utsikt över floden med varning att det är mkt folk där. Hilton hotellet hade jag valt Sukhumvit 22 har den bättre lounge men kan vara ganska fullt där ibland. Double Tree har vissa lördagar externt poolparty till 22.30 Novotel på Sukhumvit 20 är en favorit med bra lounge och en mindre roofbar.

Ja det kan man. Men man kommer inte in på poolområdet.
Jag har bott på Conrad men väljer bort detta då lounge är bättre på Hilton tycker jag och det ligger lite längre in från Sukhumvit området. När det gäller att ta Bts

@lillemannen Så man kan åka upp till en utsiktsplats på MBS? Är det denna du menar; Sands SkyPark | Observation Deck | Infinity Pool | Marina Bay Sands

Double Tree och poolparty låter inte helt skoj i mina öron när man reser med barn.

Ingen som bott på Conrad Bangkok?

Jag bodde på Conrad och Millenium i julas. Som HHG hade jag valt Millenium då man inte verkar få några uppgraderingar eller lounge på Conrad, men det fick man på Millenium. Frukostutbudet var större på Millenium. Det enda jag rankar lite högre på Conrad är poolområdet.

Toppen