Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

Måste säga att Rocketmiles är rätt snabba på att posta poängen till UA. Dessa är från Chicago-besöket 3-7 april:

04/21/2014 Rocketmiles Bonus Offer 3,000
04/07/2014 Rocketmiles Hotel Booking 3,000
04/04/2014 Rocketmiles Hotel Booking 1,000

Att dubbeldippa vid RM-bokningar går ju alldeles utmärkt vid betalning med flygbolagskreditkort. Men - kan man trippeldippa också? Så att man får ut hotellpoäng från bokad kedja också? RM är lite otydliga där.

Att dubbeldippa vid RM-bokningar går ju alldeles utmärkt vid betalning med flygbolagskreditkort. Men - kan man trippeldippa också? Så att man får ut hotellpoäng från bokad kedja också? RM är lite otydliga där.
Ingen garanti, men jag har iaf fått statusuppgradering till suite.

Borde inte vara några problem egentligen när man checkar in och ber personalen exempelvis på Best Western att lägga in ditt medlemsnummer i bokningen. RM har ingen funktion just nu som vidarebefordrar information om du är med i en kedja.

Jag valde att boka Sofitel med RM istället för Accor-appen. Att få välkomstdrinkar, kalla handdukar och annan "lull-lull" får man bara man visar medlemskortet. Men det jag vill ha är poängen hos Accor. Jag tror mig ha läst någonstans att man måste boka genom Accor direkt för att få poäng hos dem. Any clues?

Jag valde att boka Sofitel med RM istället för Accor-appen. Att få välkomstdrinkar, kalla handdukar och annan "lull-lull" får man bara man visar medlemskortet. Men det jag vill ha är poängen hos Accor. Jag tror mig ha läst någonstans att man måste boka genom Accor direkt för att få poäng hos dem. Any clues?

Det står följande i deras avtal (http://www.accorhotels.com/gb/leclub/pdf/terms-and-conditions.pdf):

Stays booked at the eligible rates via the Accor distribution channels (Accor internet sites, Accor reservations centre, hotels)
and traditional travel agencies using a GDS connected automatically to the Accor reservation centre, will enable a Member to accumulate Points.

Stays booked via a reseller, a tour operator or an online third party travel agent (such as Expedia.com, Booking.com, etc.) will NOT enable a Member to accumulate Points

Accor har fyra st Global Distribution Systems (GDS) och dessa är Amadeus, Sabre, Galileo, och Wordspan. Frågan är alltså om RM är knutna till ett av dessa. Enklaste vore att slänga iväg ett mail till RM och fråga.

Kanske ännu ett budord från agehall?

Man ska inte räkna med att få poäng, stay samt statusförmåner när man bokar hotell genom en tredje part site. Det kanske fungerar ibland, men ingen garanti.

Toppen