Martin Björnström
Medlem
Hade det inte varit intressant med en svensk tjänst som ger EuroBonus poäng istället?
Hade det inte varit intressant med en svensk tjänst som ger EuroBonus poäng istället?
Det vore trevlig om det fanns men inte lika förmånligt som till andra amerikanska/kanadensiska bonusprogram vid användning.
Berätta gärna mer - jag testade Rocketmiles lite nyss och valde USDM som "mottagare" av poängen. Visade 6000 poäng för sex nätter i Melbourne (oavsett hotell) som exempel. Finns säkert andra sätt - vore kul att lära sig!
Min poäng är t ex 1.000 miles hos amerikanska/kanadensiska bonusprogram är mer värda än 1.000 SAS EuroBonus poäng.
Därför att de har förmånligare award chart och utan bränsletillägg (exkl. AAdvantage när man flyger med British Airways och Iberia).
- Air Canada Aeroplan
- Alaska Airlines Mileage Plan
- American Airlines AAdvantage
- United Mileage Plus
- US Airways Dividend Miles
Jag har inte gjort det själv men jag misstänker att det inte går då betalningen går direkt till Rocket Miles.Bara för att reda ut Rocketmiles - får man poäng per natt även från hotellet (double dip) eller räknas det som tredjepartsbokning?
Om du pratar om procent, jag gissar att det är mycket få procent av befolkning som samlar poäng aktivt så att de använder bokningssajter som Rocket Miles eller andra sajter som ger poäng vid hotellbokning.Jag gissar att 0,05% av landets resenärer har ett konto hos något av ovanstående. Bara en reflektion.