Senaste nytt

Hotell - välja reward program - help needed!

@Valley haha, trodde att du fick en rejäl rabatt genom Amex o_O

men kollade upp lite mer nu, wikipedia List of chained-brand hotels - Wikipedia, the free encyclopedia hade faktiskt en riktig bra översikt med kedjornas positionering, prisklass (1-6) och storlek etc.

-SPG okuperar du upper mid->luxury, och det är väl där man tenderar att hamna.
-Accor har ju mid och economy alternativ också, vilket till en början kändes relevant, men så kom jag på att jag inte kände igen något av de hotellnamnen vilket förmodligen innebär att man inte aktivt kommer att söka sig dit. Brukar faktiskt bo ganska ofta på Novotel, vilket känns alldeles lagom och man får vad man förväntar sig.

Har reggat mig nu på SPG.

Tänkte bara meddela att jag kommer att köra den kommande 30 nätters hotellrun med Accor, (utan att egentligen veta varför.) lite osäkert på vad som kommer att händ amed SPG antar jag.

Eller rek ni att jag kör allt hos hotels.com o få 10% kickback? (Har provat refunder också, men ej fått något nånsin därifrån)

Hilton är ju nämnt här och jag tycker det är ett bra program, man får väldigt ofta uppgraderat rum och lounge tillgång, jag är Diamond, var i Indien tidigare i år och fick lounge access både i Agra och Delhi på Double Tree. Sommaren 2015 bodde jag på Conrad i Singapore, Seoul och Bangkok uppgraderad till Executive floor och lounge access på alla dessa stays, var Hhonors Gold på den resan

Jag är också Platinum på IHG och här är deras point breaks kampanjer riktigt bra, jag har just bokat 16 nätter för bara 5,000 poäng natten för en road tripp i Texas och Arizona i April, om man lyckas pricka in en sådan kampanj som passar ens resa så är det riktigt bra value för poäng

Tror inte SPG är osäkert. Det lär inte bli sämre utan snarare bättre.
Jag undrade tidigare varför Marriott höll på och ändrade i sina perks men det var innan set blev officiellt med köpet

Toppen