Senaste nytt

Hotell som inte talar om att man bygger om

Valley

Medlem
Kunde lika väl också legat i irritationstråden. Men jag kör den som en egen.

Precis bokat in Sheraton, Nürnberg i November då det plötsligt slog mig att man, när jag bodde där förra hösten, skyltade hårt med att man skall bygga om i år och då kommer man bl a ha sin lilla SPA-del stängd. Vilken är en av orsakerna till att jag bor där.

Att man riskerar att tappa kunder om man direkt skyltar med det är väl en orsak. Men jag blir bara förbannad och slutar bo på de hotellen.
I detta fall står det ingenting på Starwood-sidan medan man på sin egen sida får upp informationen om man klickar på SPA.
Samtidigt kör deras SPG Granne Le Meredien också en liten renovering. De har talat om det med en gång och har ett litet erbjudande istället.

Och i skrivandes stund fick jag svar från Sheraton. SPA stängt. Byggnadsarbete mellan 07.00-18.00 varje dag.
Väldigt irriterande. Speciellt om det går att köra en Platinumchallenge med Double Up kampanjen. Då måste jag ha natten.

• Gilla
Reactions: Gus
Skall man tro att de inte säger flaska förrän man själv upptäcker det ?
Precis så, pro-aktiv kundkommunikation kan ju leda till att någon avbokar... Själv så har jag avbokat nätter på två Hilton hotell nu inför kommande resa då de ändrat på saker (givetvis utan kommunikation) ett har jag mailat och ett kommer jag gå förbi och titta och säga vg. återkom när/om ni ändrar tillbaka...

Precis så, pro-aktiv kundkommunikation kan ju leda till att någon avbokar... Själv så har jag avbokat nätter på två Hilton hotell nu inför kommande resa då de ändrat på saker (givetvis utan kommunikation) ett har jag mailat och ett kommer jag gå förbi och titta och säga vg. återkom när/om ni ändrar tillbaka...

Och en vacker dag så skall man plötsligt ordna en liten konferens med ca 100 - 120 gästnätter. Och konstigt nog så blev det inte Hilton för min del.
En av anledningarna är att man misskött sig.

Radisson Blu, Göteborg.
Inte en enda stavelse som jag kunde hitta att relaxen var stängd p g a renovering. Var faktiskt en anledning att jag bokade in mig där denna gång.

Jag bor just nu på Hilton Trinidad.

BD00A1AC-11BA-4C8A-8FD9-C00B222ABF54.png

”Great alternative pool options” innebär att man kan bli bussad till ett annat hotell kl 10 eller kl 15 för att använda poolen där. Not so great tycker jag, eftersom det inte blir något bada för mig.

Toppen