Senaste nytt

Hotell som har fönster in i badrummet

För en herrans massa år sedan (typ 15 år) bodde jag jag på ett hotell på Drottninggatan i Stockholm kallat Queen Hotel (eller liknande). Där fick jag ett rum med duschkabinen ståendes mitt i rummet, ett dubbelrum.

Inte riktigt samma sak men närbesläktat. :)

För en herrans massa år sedan (typ 15 år) bodde jag jag på ett hotell på Drottninggatan i Stockholm kallat Queen Hotel (eller liknande). Där fick jag ett rum med duschkabinen ståendes mitt i rummet, ett dubbelrum.

Inte riktigt samma sak men närbesläktat. :)

Det där var vanligt i Storbritannien förr i världen. Efter att det blev inne med en suite hände det att man på billigare hotell, som hade faciliteterna i korridoren, slängde in en duschkabin i rummen, mitt på heltäckningsmattan. Fräscht värre. Finns säkert kvar ännu på sina ställen.

Last edited:
Det där var vanligt i Storbritannien förr i världen. Efter att det blev inne med en suite hände det att man på billigare hotell, som hade faciliteterna i korridoren, slängde in en duschkabin i rummen, mitt på heltäckningsmattan. Fräscht värre. Finns säkert kvar ännu på sina ställen.

Lätt att installera bara göra hål i ytterväggen och koppla ihop avloppsrören utanför, på traditionellt sätt.
Jag drar mig till minnes ett hostel i Bayswater med duschkabin i sovsal för 8? personer.

Room for rent in Docklands for £800 a month has shower yards from the bed | London Evening Standard
tiny-flat.jpg

Le Meredien, Hamburg hade allt glasdörrar in till badrummet
Lite OT men den fanns en trendig bar nere i Soho, NYC där toaletterna var samma för både tjejer och killar. De var otroligt fräscha och hade glasdörrar. "Problemet" var att när man gick in på toaletten och låste dörren så ändrades glaset från utsidan så att man inte kunde se in. Men från insidan kunden man fortfarande se helt perfekt utåt.

Vid mitt första besök visste jag inte om denna funktion och hade lite panik när jag gjorde ett besök som krävde att man satt ned. Blev utskrattad av de övriga när jag kom tillbaka till baren eftersom jag såg helt chockad ut. Kommer inte ihåg namnet på baren. Någon som har bättre minne än mig?

Lite OT men den fanns en trendig bar nere i Soho, NYC där toaletterna var samma för både tjejer och killar. De var otroligt fräscha och hade glasdörrar. "Problemet" var att när man gick in på toaletten och låste dörren så ändrades glaset från utsidan så att man inte kunde se in. Men från insidan kunden man fortfarande se helt perfekt utåt.

Vid mitt första besök visste jag inte om denna funktion och hade lite panik när jag gjorde ett besök som krävde att man satt ned. Blev utskrattad av de övriga när jag kom tillbaka till baren eftersom jag såg helt chockad ut. Kommer inte ihåg namnet på baren. Någon som har bättre minne än mig?

Bar 89? :)

Floridays resort i Orlando, iofs inget fönster men luckor som går att öppna mellan ena badrummet och ena sovrummet. Perfekt att ligga i badet, kolla på TV och avnjuta kvalitetsöl..;) (F ö ett utmärkt boende!)
20170419_151036.jpg

Hej,
Kan bidraga med....
- Hilton Double Tree i Fuengirola, Spanien. Iallafall i de lite dyrare rummen (jag blev uppgraderad), en toalett och dusch med glas väggar. Inget som går att dra för med!
- Hilton Double Tree i Lissabon, Portugal. Badkar i rummet (igen i ett rum som jag blev uppgraderad till), allt blev blött runtomkring eftersom man även duschade i badkaret och det fanns inget att dra för med. Dock en bra trädörr att stänga till toaletten.
- Sunset Beach Resort, Kho Koh Kao, Thailand. Fönster mellanbadrummet och rummet, men det fanns en rejäl träpersienn att kunna dra för med.

Toppen