Senaste nytt

Hotell Singapore under F1

Ni som bokat hotell denna helg(med F1) hur långt innan brukar ni boka hotellet?
(Är sugen att åka dit helgen 2020.)

Ni som bokat hotell denna helg(med F1) hur långt innan brukar ni boka hotellet?
(Är sugen att åka dit helgen 2020.)

När kalendern för nästa års säsong släpps påbörjas bokningshysterin på de absolut bästa rummen.

I övrigt är det inga problem att finna hotell hela tiden fram till racet. Det är stor del lokalbefolkning på racet och Singapore har massor av hotellrum.

Inte heller upplevt att priserna förändras något nämnvärt beroende på när man bokar, det är jämndyrt hela tiden.

Jag bokade rum på Mandarin Oriental för 2019 års race i december 2018. Hos MO och även andra hotell är det blockat att boka via hemsidan under F1. Jag skickade mail till MO så löste sig bokningen. Viktigt när det gäller MO betalning i förskott ca. en månad innan loppet ingen möjlighet till återbetalning. Rumspriserna hos MO är ca. 2--3 gånger högre än normalt.

Jag är här nu och tror inte att det det är fullbokat, vad priset på ett rum är vid bokning strax innan F1 vet jag inte.

Jag har även varit i Shanghai flera gånger under F1 min erfarenhet är att i Shanghai är det inte dyrare med hotell under F1. Peninsula säljer rum för ca. 4500 kr natten.

Även Melbourne har rimliga priser på hotell under F1 vid tidig bokning.

F1 kalendern för 2020 är bestämd, finns på The official home of Formula 1® | F1.com

Last edited:
Toppen