Senaste nytt

Hotell nära Oslo Gardermoen flygplats?

Är det värt att spara 200:- på att bo på Radisson Hotell Conference centre istället för att bo på Radisson Blu?
Verkar ju inte vara blodigt många minuter extra det tar att gå istället för till Blu, alltid hoppat på flytoget eller flugit vidare direkt men nu landar vi 21:30 och ska vidare 07:15 dagen efter så vill maximera tiden att sova.
Men om det handlar om 3-4 minuter skillnad och lika smidigt kan det ju va värt att spara 200:- ! :)

EDIT: Svarar mig själv, hittade två youtube videos som visade båda, verkar skilja 2min gångväg. Folk har för lite att göra, men uppskattat att dom tar sig tiden när man står med frågeställningen själv!

Last edited:
Är det värt att spara 200:- på att bo på Radisson Hotell Conference centre istället för att bo på Radisson Blu?
Verkar ju inte vara blodigt många minuter extra det tar att gå istället för till Blu, alltid hoppat på flytoget eller flugit vidare direkt men nu landar vi 21:30 och ska vidare 07:15 dagen efter så vill maximera tiden att sova.
Men om det handlar om 3-4 minuter skillnad och lika smidigt kan det ju va värt att spara 200:- ! :)

EDIT: Svarar mig själv, hittade två youtube videos som visade båda, verkar skilja 2min gångväg. Folk har för lite att göra, men uppskattat att dom tar sig tiden när man står med frågeställningen själv!

Som du skriver så är det bara lite längre att gå, men frukosten är klart sämre än på Blu.

Som du skriver så är det bara lite längre att gå, men frukosten är klart sämre än på Blu.
Funderade på om jag skulle skriva in att den parametern är oväsentlig i vårt fall :D
Morgontrött sambo och även jag, äter hellre i loungen även om det kanske är sämre bara för att kunna sova lite längre, men funderar på att även skippa det då det ändå serveras frukost ombord för att maximera sömntimmarna :)

• Gilla
Reactions: hco
Den som vill hålla riktigt hårt i plånboken börjar med att ta lokaltåget i stället, dom går tätare än Flytoget.
Sen ingår ju även lokalbussen i biljettpriset från Gardemoen till dom närliggande hotellen runt flygplatsen som brukar vara billigare.
Strawberry har ett par och Scandic en i ändan av landningsbanan.
Den som har Ruter appen nedladdad kan köpa biljetter för flera personer samtidigt.

Toppen