Senaste nytt

Hotell med trevliga Executive/Club Lounges

Sheraton Stockholm har en liten men trevlig Exec Lounge (en dedikerad våning för s.k. klubb-rum) med utbud som varierar över dagen;
- Frukost (buffé)
- Lunch vet jag inte eftersom jag inte var där mitt på dagarna ... och,
- öppen bar med tilltugg på sena eftermiddagen
.. alltid lite småplock och tillgång till kaffemaskin under hela dagen. Och, en concierge tillgänglig vissa tider om man behöver hjälp med något.

Jag brukar själv oftast välja executive våningar att bo på när jag bor på hotell på semestern. Oftast erbjuds en oas av avskildhet från skrikiga ungar, högljudda och konstigt beteende gäster samt ett extra uns av lyx som erbjuds i club loungen.

En av de absolut bästa Executive våningarna jag bott på Är Conrad Centennial i Singapore och den ter sig svårslagen! Fantastisk miljö på 31:a våningen, genomgående fantastisk nivå på mat och tilltugg, dricka samt service. Känns som att gästen är alltid i centrum och behandlas med den yttersta klass och respekt.

En av de sämre Executive/club våningara jag bott på är GTower Hotel i Kuala Lumpur. Dåliga faciliteter, för att inte nämna Executive sky bridge baren som kl 9 på en vardags kväll tydligen är en natt klubb där det är tomt och gästerna vänder i dörren på jakt efter nåt trevligare. Inget ingår förutom billigt kaffe.

IC Grand Standford (Hongkong) var bra även om det kostade 800sek/rum för tillträde
IC Bali gillar mycket:p
IC Manila är också OK, men Shangri-La Makati är bättre...(Manila)
IC Singapore är också bra

Är det någon som har några bra tips på hotellounger i New York som är bra? Är allt bara skräp eller finns det några russin i kakan?

Millennium Hilton Bangkok - Min favoritlounge, personalen är bara helt underbar får kramar när jag visar mig vid check-in, bra frukost för att vara executivelounge

Conrad Bangkok - Trevlig lounge, "varmare" miljö än Hilton.

Bumpar denna och frågar efter lite tips om vilket Hilton skulle ni välja för en natt i Bangkok. Är HH gold och kommer resa med familjen.

I København er Crowne Plaza Copenhagen Towers ret lækkert. Fin club lounge med middags buffet, øl/vin/sprit, morgenmad (frukost).

Hvis man booker i bare lidt god tid er en af deres 4 suiter virkelig god "value for money" (Suite | Crowne Plaza Copenhagen Towers på top floor med udsigt over København, spisebord + sofagruppe og lækkert stort badeværelse med jacuzzi.

Toppen