Senaste nytt

Hotell i Washington DC

LarsCph

Medlem
På nått sätt lyckades jag med att boka 3 retur med SAS 9-12 Augusti för bonuspoäng (tack till AwardsHacks!), Mastercard Fly Premium voucher - DKK 1.146 + 180.000p för 3 i business class tycker jag var ett bra offert. Precist inför skolstart. Jag skulle vara tacksam för rekommendationer av hotell för familj på långhelg i DC (2 vuxna + 1 barn 12 år). Vi behöver ett stort rum, ideellt med separat sovrum med plats för 3 (dubbelseng + single). Alternativt 2 connecting rooms. Bra frukost ett plus. Vi kommer primärt göra sightseeing i DC - första besöket för familjen där - så centralt. Ingen krav på specifik hotellkedja.

Någon bekommendationer?
 
Last edited:

011430121

Medlem
På nått sätt lyckades jag med att boka 3 retur med SAS 9-12 Augusti för bonuspoäng (tack till AwardsHacks!), Mastercard Fly Premium voucher - DKK 1.146 + 180.000p för 3 i business class tycker jag var ett bra offert. Precist inför skolstart. Jag skulle vara tacksam för rekommendationer av hotell för familj på långhelg i DC (2 vuxna + 1 barn 12 år). Vi behöver ett stort rum, ideellt med separat sovrum med plats för 3 (dubbelseng + single). Alternativt connecting rooms. Bra frukost ett plus. Vi kommer primärt göra sightseeing i DC - första besöket för familjen där - så centralt. Ingen krav på specifik hotellkedja.

Någon bekommendationer?
Tror att @fcx har några bra tipps
 

fcx

Medlem
Jag skulle kolla på Motto i DC. Mitt i smeten och väldigt prisvärt. Små rum, så ta två.

Capital Hilton har stora rum, så inga problem att få plats tre med en extrasäng. Skippa frukosten dock.
 

jerixon

Medlem
Motto Downtown var billigt och bra när vi var där sist.
Annars är väll allt i närheten av Vita Huset rätt solid när det kommer till bra promenadavstånd.
 

SK989

Medlem
Jag har bott på Hilton Enfant Plaza med familjen - de har two bedroom suites, d.v.s. två separata sovrum och ett vardagsrum emellan. Hotellet är inget särskilt men helt OK och priset var OK. Läget är bra med gångavstånd till både till National Mall (var de flesta sevärdheterna ligger) och The Wharf (område vid vattnet som har bra stämning och flera restauranger, inklusive familjevänliga). Hotellet ligger dessutom precis vid en tunnelbanestation som man kan komma till utan att gå ut.
 

trekker

Medlem
Bra frukost? Ja då kan jag inte rekommendera Tapestry Collection West End, dock bra rum med stora sängar. Bra läge dessutom.
 

LarsCph

Medlem
Jag har bott på Hilton Enfant Plaza med familjen - de har two bedroom suites, d.v.s. två separata sovrum och ett vardagsrum emellan. Hotellet är inget särskilt men helt OK och priset var OK. Läget är bra med gångavstånd till både till National Mall (var de flesta sevärdheterna ligger) och The Wharf (område vid vattnet som har bra stämning och flera restauranger, inklusive familjevänliga). Hotellet ligger dessutom precis vid en tunnelbanestation som man kan komma till utan att gå ut.

Jag tycker detta ser mycket bra ut - separate sovrum för vuxna och snart-teen uppskattas, och en liten pool är inte helt fel. Pris är OK. Och enkelt med tunnelbanan, också från flygplatsen. Har bokat semi-flex på denna. :)
 

LPC123

Medlem
Hyatt Hoyse The Warf bodde vi på i höstas. Trevligt läge nere vid vattnet och helt okej frukost. Rekommenderas verkligen
 
Toppen