Senaste nytt

Hotell i Miami juni 2026, < 3000 SEK / natt

eddo

Medlem
Vi kommer att bo i hus i Miami under några veckor i sommar. Första gången för oss i den delen av USA. Behöver dock ett hotell första tre nätterna i slutet av juni. Försöker hålla nere budgeten så mycket det går, har någon ett tips för runt 3000 SEK/natt (eller lägre) för 2 pers? Perioden är 26-29 juni.

Man kommer ju inte särskilt långt med den budgeten inser jag så vi har inte jättehöga krav förutom att vi önskar ett förhållandevis tryggt område, rent och fräscht samt om möjligt en ok pool.

Letar runt som bara den och har en avbokningsbar bokning på The Vagabond Hotell Miami för 900 USD / 3 nätter. Har någon erfarenhet från det hotellet eller andra tips tar jag tacksamt emot det!

Ser att det finns flera äldre trådar. Kan dock inte svara i dessa av någon anledning trots att de ej är låsta. Tänker att det hänt mycket på de senaste åren så kanske lika bra med en ny tråd.

Tyvärr inga tips eller erfarenheter men värt att tänka på är att Miami är en VM-stad med matcher 24e och 27e. Jag skulle oavsett boka snarast möjligt. Högst tveksamt att priser och utbud går åt det bättre hållet närmaste halvåret.

Är i sådana situationer tipsen i denna tråd kan vara bra då poängpriserna i många program inte påverkas på samma sätt som revenuepriserna när det är arrangemang. Dock kan många av de billigare poängrummen redan vara uppbokat men något finns det säkert (ser ut så när jag kollar lite snabbt hos Hilton):

@TP12 bra idé, det ska jag kika på. Tack för tips!
Tyvärr inga tips eller erfarenheter men värt att tänka på är att Miami är en VM-stad med matcher 24e och 27e. Jag skulle oavsett boka snarast möjligt. Högst tveksamt att priser och utbud går åt det bättre hållet närmaste halvåret.
Exakt, VM är åtminstone en av anledningarna till att vi åker (plus att vi hittade business dit med AF). Jag har just därför också bokat The Vagabond (avbokningsbart) ifall att vi inte hittar något bättre. Men tar gärna emot andra tips om någon har, alternativt erfarenheter från det hotellet.

Från 29e har vi redan hus bokat så det är just 26-29/6 vi letar hotell.

Har ni hyrbil? Det underlättar att veta och skulle potentiellt sett kunna dra ner totalkostnaden totalt. Ska kolla runt dock.

Måste det vara centrala Miami? Annars tycker jag att Ft Lauderdale är mer rogivande (och prisvärt).

Så, vid snabb koll på priser (det är DYRT ) så kan jag ge lite snabb feedback:
I det fall ni INTE vill hyra bil;
- Brickell är finansdistriktet i Miami men har de senaste åren blomstrat upp och de har gratis rail-service som man kan ta till Biscayne Bay. Billigare än ”Beach- cities”. Vi har lyckats hitta boenden inkl parkering.
- Doral vid flygplatsen är ett än mer ”upcoming” area men noterade att hotellet ”Doral Inn and Suites Miami Airport West” fått en avsevärd sänkning i kundbetyg, de brukade ha ca 9.0 och har nu ynka 6.1… Undvik därför det.
”Nuevo Suites” har legat högt i flera (ca 10 år), positivt är att de har kitchenette/eget kök. Neg är att ev kan det vara skugga på eftermiddagen i poolen på eftermiddagen (men då juni så spelar det mindre roll än i januari).
- i det fall ni väljer hyrbil o vill dra ner på kostnaden kan jag varmt rekommendera Lauderdale-by-the-Sea. Ska vara enkelt att ta bussen dit men inte gjort det själv. Ett av få områden östra Florida där 50-60-70-tals hotellen finns kvar. Självklart moderniserade. Också ett av ännu färre områden där man faktiskt kan gå (inget behov av hyrbil väl där). Många hotell har självhushåll. Finns Publix på gångavstånd. På kvällarna beger man sig till ”square” där många restauranger och butiker ligger. Väldigt många amerikanare som semestrar där.
Hotelltips för er specifika period är Coral Key Inn, som är väldigt prisvärt. Lägre än 5.000 för 3n. Rekommenderas att välja minst Queen superior men helst King Suite för att få fullt kök. Parkering sker på gatan runt omkring men det är vara två våningshus o lugnt däromkring. Rent o fräscht o bra pool samt 2 min promenad till havet.

Måste det vara centrala Miami? Annars tycker jag att Ft Lauderdale är mer rogivande (och prisvärt).
Nja, det måste det väl inte vara. Blir första gången i Miami för oss och vi kommer att bo i hus nere omkring Palmetto Bay i drygt en vecka efter denna period så det hade varit kul att bo första dagarna hyfsat centralt. Men med tanke på prisläget får vi kanske antingen höja budgeten eller kika på andra områden som Ft Lauderdale. Tack för input!
Så, vid snabb koll på priser (det är DYRT ) så kan jag ge lite snabb feedback:
I det fall ni INTE vill hyra bil;
- Brickell är finansdistriktet i Miami men har de senaste åren blomstrat upp och de har gratis rail-service som man kan ta till Biscayne Bay. Billigare än ”Beach- cities”. Vi har lyckats hitta boenden inkl parkering.
- Doral vid flygplatsen är ett än mer ”upcoming” area men noterade att hotellet ”Doral Inn and Suites Miami Airport West” fått en avsevärd sänkning i kundbetyg, de brukade ha ca 9.0 och har nu ynka 6.1… Undvik därför det.
”Nuevo Suites” har legat högt i flera (ca 10 år), positivt är att de har kitchenette/eget kök. Neg är att ev kan det vara skugga på eftermiddagen i poolen på eftermiddagen (men då juni så spelar det mindre roll än i januari).
- i det fall ni väljer hyrbil o vill dra ner på kostnaden kan jag varmt rekommendera Lauderdale-by-the-Sea. Ska vara enkelt att ta bussen dit men inte gjort det själv. Ett av få områden östra Florida där 50-60-70-tals hotellen finns kvar. Självklart moderniserade. Också ett av ännu färre områden där man faktiskt kan gå (inget behov av hyrbil väl där). Många hotell har självhushåll. Finns Publix på gångavstånd. På kvällarna beger man sig till ”square” där många restauranger och butiker ligger. Väldigt många amerikanare som semestrar där.
Hotelltips för er specifika period är Coral Key Inn, som är väldigt prisvärt. Lägre än 5.000 för 3n. Rekommenderas att välja minst Queen superior men helst King Suite för att få fullt kök. Parkering sker på gatan runt omkring men det är vara två våningshus o lugnt däromkring. Rent o fräscht o bra pool samt 2 min promenad till havet.
Stort tack för bra info!

Tips ang ev hyrbil - kolla även priser för närliggande hotell. Vi fick ner priset ordentligt (plus en 2-3 stegs uppgradering) m Hertz avhämtning Hilton MIA.

Vi blev iofs nästan blåste på någon tusenlapp av just Hertz MiA som påstod av vi inte lämnat hyrbil fulltankad men vi hade foton på bensintank o sista tankkvitto så det löste sig ändå.

Toppen