Senaste nytt

Hotell i Kuala Lumpur samt Singapore

Ja, och Marina Mandarin verkade som ett bra alternativ, tack för det tipset! Har inte alls uteslutit det ännu. Hilton skall ha otroliga priser på mina datum.

För KL kan Concorde Hotel vara ett bra alternativ.
Ta ett Premier rum. Kostar cirka 900 sek
Concorde hotel ligger mycket bra vägg i vägg till Hard Rock Cafe mitt i KL.:)

Jag bestämde mig för Swissotel the Stamford, närmast pga läge och pris. De hade också någon kampanj med upgrade och late check-out, men jag förstod inte riktigt hur jag skulle registrera den kampanjen på bokningen. Har mailat hotellet.

Tack för alla tips! Det var inte ett lätt val, har spenderat 4 timmar idag på att kolla på alternativ!

Kom just tillbaka från Singapore. Bodde på the Westin, St Regis och Four Seasons.

Servicemässigt var alla hotell bra, men Westin känns fortfarande grön. Väntade t.ex. på mina baggage i 3 timmar vilket är oerhört.

St Regis hade bästa rummen, Four Seasons kändes väldigt gammal. Runt omkring St Regis och Four Seasons fanns det saker att göra, Westin hade ett snyggt vy men annars var området slött, inget att jämföra med t.ex. Fullerton Bay osv. Prismässigt var alla relativt nära varandra.

Vädret var lite slött och det är otroligt jobbigt att röka i Singapore. Ingen pool tillät rökning vilket var katastrofalt för mej som cigarrrökare.

Som tur väntade jag inte 3 timmar utan stack upp till loungen efter ca en halv timme. När jag kom tillbaka och väskorna var fortfarande inte i rummet, gick jag ner och snackade med en FDA.

Dagen efter när jag checkade ut hade jag en halvlång diskussion med Duty Managern på plats om detta och några andra små grejer, både positiva och saker som kan förbättras. Bad ingen kompensation och blev inte erbjuden heller, men denna gång var det helt okej.

Testade Renessaince Kuala Lumpur Hong Kong nyligen. Mycket trevligt hotell och bra läge nära Petrona Towers. Ligger i anslutning till monorailen. Schyst poolområde. Som guldmedlem i Marriott Rewards har man tillgång till en bra lounge.

Kom just tillbaka från Singapore. Bodde på the Westin, St Regis och Four Seasons.

Servicemässigt var alla hotell bra, men Westin känns fortfarande grön. Väntade t.ex. på mina baggage i 3 timmar vilket är oerhört.

St Regis hade bästa rummen, Four Seasons kändes väldigt gammal. Runt omkring St Regis och Four Seasons fanns det saker att göra, Westin hade ett snyggt vy men annars var området slött, inget att jämföra med t.ex. Fullerton Bay osv. Prismässigt var alla relativt nära varandra.

Vädret var lite slött och det är otroligt jobbigt att röka i Singapore. Ingen pool tillät rökning vilket var katastrofalt för mej som cigarrrökare.

Har bokat St. Regis för några nätter, men står och väger mellan W Sentosa Cove och Westin. Hur var Westin?

Har bokat St. Regis för några nätter, men står och väger mellan W Sentosa Cove och Westin. Hur var Westin?

Känner inte till W men Sentosa Island är ganska långt borta från allt annat. Vill du ta det lugnt några dagar skulle jag starkt rekommendera något annat än the Westin. Hotellet är mycket businessorienterat, mera så än St Regis. Runt omkring finns det inte så mycket att göra, men taxin tar dej till Clarke Quay eller MBS osv snabbt.

Rummet var alltså väldigt bra och priset ok med hjälp av en BRG.

Ha en trevlig resa!

Toppen