Senaste nytt

Hotell i huvudstäderna i Fjärran Östern (Bästa tipsen)

Bangkok, Pullman King Power. bokade via Expedia Executive room med lounge etc. 4 nätter för 3940:- blev sedan genom A-club platinum uppgraderad till en Executive svit. Credits till BC.SE!

På Executive har de tom en kuddmeny så du kan välja passande kudde att vila huvudet på.

Bra ide, men vad som är "låg kostnad" är relativt. För en välbetald affärsman är €250/natt ett bra pris, medan en backpacker kan bo nästan en månad för samma kostnad. Tycker vi fokuserar på prisvärdhet istället.

Håller med, men vi kan ju iofs nämna pris och sedan ge vår högst subjektiva bedömning om man tycker det är prisvärt eller ej. Man har ju ändå någon vag uppfattning om vad en prisvärd logi för 1000 kr/natten, respektive 500kr/natten i BKK kan innebära, typ att standarden, hur vi nu definierar den, är betydligt högre än vad vi får för 1000/500 kr här hemma.

Lite OT.
Mest icke prisvärt hotell jag har någonsin bott är ett hotell vid kajen i Stavanger.
Ett litet rum kostade 1.700 NOK per natt.

Annars håller jag med henrik l att prisnivå spelar roll vilken stad man bor i.

Skall bo i Bangkok tre nätter under nyårshelgen 2012-2013. Vi skulle gärna vilja bo nära shopping. Budget 2000kr/natten. Är medlem i Hilton (Guld) och Accor (Platinum). Har ni något bra förslag på boende så tar jag tacksamt emot det.

PS. Vi har två barn, 7 och 9 år, med oss

För Shanghai: JW Marriott at Tomorrow Square. Sitter här nu genom Priceline name your own price som i slutändan kostade 75$/natt (ord. Pris enl skylten i receptionen motsvarar över 300$/natt)

Toppen