Senaste nytt

Hotell i Göteborg - The Pier eller Draken?

Har aldrig bott på The Pier, men jag tyckte Draken varit bra de gånger jag bott där. Blev uppgraderad som guldmedlem. Läget för det hotellet passar dessutom mina "vanor" i Göteborg avsevärt mycket bättre.

Har aldrig bott på The Pier, men jag tyckte Draken varit bra de gånger jag bott där. Blev uppgraderad som guldmedlem. Läget för det hotellet passar dessutom mina "vanor" i Göteborg avsevärt mycket bättre.
Det är jäkligt nära till restaurang och nattklubb Järnet från Draken i alla fall.

Områdena är lite äpple o päron. Ska du bara sova o vara på rummet eller uppleva? The Pier har en fantastiskt bra Kina restaurang, Draken i ett trevligt o livligt område Runt Järntorget o Linnė.

The Pier är bra på att uppmärksamma platinum, på Draken har det varit blandat resultat. Men om du istället väljer baserat på hotellet och läget, så ska du självklart välja Draken!

Vad är din kravställning och omständigheter?

Lindholmen runt The Pier är rätt död kvällstid, det är främst ett kontorsområde + universitetsområde.

Draken ligger direkt på Järntorget intill Andra Långgatan, som antagligen är det mest livade området i GBG kvällstid efter Avenyyyyyyyn.

Draken är lätt värt det! Tips: Boka ett Deluxe-rum – utsikten är helt fantastisk. Har bott där med tjejen ett par gånger – alltid riktigt bra, och frukosten är toppen. De har även ett spa nu, men det har jag inte testat än.

Frukosten var väldigt trång på Draken tidigare i år. Man fick förboka en plats men trots allt fick jag dela ett ganska litet bord med okänt sällskap för att ha någon stol att sitta på.

I övrigt var hotellet fräscht men tyckte det sänkte upplevelsen lite.

Toppen