Senaste nytt

Hotell i Amsterdam - Hur långt från centrum kan man bo?

Det finns även holiday inn/holiday inn express för IHG-folket vid arenan. Oftast bland de bättre prissatta i stan också, så länge det inte är ett stort event i arenan.

Har bott ett flertal gånger i närheten av Sloterdijk-stationen (som väl är att likställa med att bo i Sollentuna eller Kista som @airac jämförde med i Stockholmsfallet). Det ligger mitt mellan Schiphol och centrala Amsterdam och det går snabbt och enkelt att ta sig in till Amsterdam Centraal därifrån. Finns hotell från åtminstone Accor/IHG/Radisson.
I mitt fall så har jag bott där för att anledningen till Amsterdamvistelsen har varit ett event där i närheten, men det skulle absolut funka att bo där även om man vill vara mer inne i Amsterdam, åtminstone om man inte känner behov av att gå tillbaka till hotellet för en tupplur eller liknande mitt på dagen.
Slog till på Park Inn by Radisson två nätter med frukost för 4900kr. Kändes som om det var smart att bo mitt emellan AMS och city.

Har ni något som jag inte för missa då vi är där. Som jag nämnde tidigare så ska Keukenhof besökas men kommer även ha tid att se staden. Verkar finnas en hel del museum att gå på.

Slog till på Park Inn by Radisson två nätter med frukost för 4900kr. Kändes som om det var smart att bo mitt emellan AMS och city.

Har ni något som jag inte för missa då vi är där. Som jag nämnde tidigare så ska Keukenhof besökas men kommer även ha tid att se staden. Verkar finnas en hel del museum att gå på.
Van Gogh tycker jag var intressant museum.
De Kas hade bra mat. (1 * av Guide Michelin - men helt okej prisnivå trots det).
Bols har ett museum med har jag för mig, men det har jag själv inte hunnit besöka.

Jag har bott lite utanför centrum, på det som nu heter the delphi, och niu fender. Jag hyrde cykel, vilket jag tycker är det suveräna transportmedlet i Amsterdam.

Jag gillar inte den mest centrala delen av Amsterdam, vare sig västra eller östra sidan av Damrak. Resten av ”kanalområdet” är dock fantastiskt.

Jag blev inte besviken på Nattvakten. Bitterballen är ett gott tilltugg till öl.

Toppen