Senaste nytt

Hotell Göteborg

Har kollat lite mer, och inser att Radisson ligger på fel sida. Synd eftersom många verkar tycka det är bra (och att det har ett bra pris). Som @olo skrev så finns där shuttle bussar, och en går från korsvägen. Då borde väl Elite Park Avenue vara ok att bo på? Hur är detta hotell? Det enda jag vet är att Lundell brukar / brukade bo där...
När Radisson sålde Park Avenue till Elite så sades det lite elakt att Elite borde fått betalt för att de tog över det. Det har renoverats i grunden sedan dess, men utan att ha bott där själv så har jag fått en uppfattning om omdömena skiftar, och att en del fortfarande upplever det som slitet om man hamnar i fel del.

Har kollat lite mer, och inser att Radisson ligger på fel sida. Synd eftersom många verkar tycka det är bra (och att det har ett bra pris). Som @olo skrev så finns där shuttle bussar, och en går från korsvägen. Då borde väl Elite Park Avenue vara ok att bo på? Hur är detta hotell? Det enda jag vet är att Lundell brukar / brukade bo där...
Radisson ligger som du säger på andra sidan vattnet. Det går dock en direktbuss var femte minut eller liknande. Resan tar ca 7 minuter till centralen/Nordstan. Hållplatsen är ett stenkast från hotellet. Området är väldigt lugnt och stilla, framförallt på kvällarna.

Efter ha prövat ett flertal hotell har jag fastnat för Odin Collection. Tillhör Nordic choice ligger intill Centralen (gångavstånd) och är klart prisvärt anser jag.
Utöver frukost ingår em kaffe samt hyfsad kvällsmat. Hyr superiorrum så får man soffgrupp samt även litet pentry bl.a microugn och riktig kyl/frys.
Netto butik finns runt hörnet.
Att personalen är göteborgskt trevlig gör det hela än bättre

Jag har har Radisson Blu Riverside precis utanför kontorsfönstret, och visst ligger det på lite fel håll om du ska till Slottsskogsvallen, men det innebär ju inte att det är långt att gå dit. Lindholmen (där Riverside ligger) är dessutom väldigt fint att promenera vid, och väldigt lugnt som någon sa. Men hade jag varit du så hade jag bott på Gothia Towers - från korsvägen precis bredvid når du enkelt hela staden med spårvagn och buss.

Toppen