Senaste nytt

Hotell för småbarnsfamilj i Barcelona i Maj

Ska till Barcelona i okt.
Känns så där, att det är fullt med ficktjuvar...

Men jag funderar att bo på Pullman eller Hilton....

Pullman ser bra ut, Hilton ligger lite offside vad jag kan minnas. Spelar ingen roll var du bor, du måste ändå vara försiktig när du är ute, speciellt i "gamla stan" och områden med mycket folk i rörelse (samt även Metron i viss mån). Har man koll på läget och inte framhäver sig själv som ett enkelt mål, så är det ingen fara. Har bott här i två år och inte blivit av med något än.

Ska till Barcelona i okt.
Känns så där, att det är fullt med ficktjuvar...

Men jag funderar att bo på Pullman eller Hilton....

Jag har varit i Barcelona så många gånger att jag tappat räkningen.
Har rest själv många gånger dessutom och gått ensam genom de allra mörkast kvarter nattetid.
Aldrig råkat ut för ficktjuvar eller andra brottslingar. (Då skall det tilläggas att jag inte är någon som inger någon stor respekt då jag är en rätt tanig man med rätt stor avsaknad av muskler).

Men ett hett tips är ju att inte lägga plånboken i bakfickan utan att ha den i jackfickan alternativt framsidan på byxan.
De som drabbas är ofta naiva turister som står på Ramblan och kollar på alla dessa gycklare.

*Bäst jag tar i trä så jag inte drabbas nästa gång jag åker* ; )

Last edited:
Återupplivar denna gamla tråd! Ska till Barcelona och har tänkt mig en hotellnatt sista natten. Vi har hyrt lägenhet dess för innan. Vi är 2 vuxna och en 11-åring, så kanske inte barnfamilj längre;) Vad har expertisen att rekommendera? Budget 3000 kr. Önskemål om pool och det verkar finnas en del med dessa på taket och då blir de ju ganska små. Tacksam för er input!

Jag forsätter att leta hotell:D 11-åringen ska vara hemma så vi blir bara 2 vuxna. Har hittat flera potentiella ställen men alla har den dåliga smaken (enligt oss i alla fall) att inte ha en dörr att stänga om sig till badrummet, utan någon halvöppen planlösning med frostat glas. Krav är absolut pool på taket och ordentligt badrum. Budget 3000 kr, 1 natt i juli.

Har du kollat på Hilton Diagonal Mar? Jag har inte bott där själv än (har bokat)men från bilder så ser det ut att uppfylla dina krav.

Vill gärna tipsa om att köpa BCN- kort på flygplatsen. Det finns för ett antal dagar och gäller för all kommunal trafik. Kortet kommer vara bra om ni väljer Hilton som ligger långt från det mesta. Med kortet går det att åka spårvagn till Glories station och därifrån ha tillgång till hela tunnelbanenätet.

Toppen