Senaste nytt

Hotell för 60-årsresa, Mexiko

Mikado

Medlem
Min mamma fyllde 60 förra året och av mig fick hon en bonusresa till Cancun, de åker dit i december i år. Men de har inte bokat hotell än, och jag undrar om ni har några tips? Det finns så otroligt många hotell i området, jag har lite svårt att navigera.

Det är ett par i 60-årsåldern, uppskattar det lyxiga i livet men har inte bott på någon riktig 5-stjärnig lyxresort någon gång. Pool är ett krav, gärna en större resort där alla faciliteter finns på området. Fin strand och barnfritt ett plus. Området bör vara säkert och tryggt, närhet till restauranger och lite folkliv trevligt men inget måste.

Budget kanske 2000 kr per natt.

De har inga poäng i något hotellprogram utöver Nordic Choice.

De är lite sugna på Tulum men vad jag läst mig till tror jag att Playa del Carmen eller liknande ändå passar dem bättre. Vad tror ni?

Ös gärna på med tips! :)
 
Hej.
Om de promt inte måste bo på resort har jag ett tips i Playa Del Carmen.
The Palm at Playa
8DC017E7-2092-49BC-8143-B74F18704024.jpeg

Trevlig pool på taket, väldigt rätt i avseende för mat och strand.
Rummen var väl ingen lyxkänsla i men övrigt övervägde. Vi var nöjda.

Som bonus kan jag tipsa om en strålande restaurang ett par kvarter bort.
Primo Playa, insta: primo_playa
Street food korsat med fine dining ambitioner. Bra, prisvärt och roligt.
 

Mikado

Medlem
Hej.
Om de promt inte måste bo på resort har jag ett tips i Playa Del Carmen.
The Palm at Playa
Visa bifogad bild 129366
Trevlig pool på taket, väldigt rätt i avseende för mat och strand.
Rummen var väl ingen lyxkänsla i men övrigt övervägde. Vi var nöjda.

Som bonus kan jag tipsa om en strålande restaurang ett par kvarter bort.
Primo Playa, insta: primo_playa
Street food korsat med fine dining ambitioner. Bra, prisvärt och roligt.
Ser riktigt trevligt ut! Tror tyvärr resort är ett krav, men ska vidarebefordra både hotell och restaurangtips :p
Bodde 10 nätter på Riviera Maya All Inclusive Resort for Adults Only | Excellence Riviera Cancun inga barn, lugnt, all-inclusive med bra restauranger, bra service, barer, pooler och beach.

Precis vad vi söker! Kanske på gränsen prismässigt men ska se om det går att spräcka budgeten lite. Verkar inte finnas så mycket rum deras datum men ska hålla utkik. Tack för tipset!
 
Toppen