Senaste nytt

Hotell Cincinnati/Batavia

Hej.
V22 far jag och skall göra ett första besök på en site i Batavia.
Aldrig varit i området tidigare och funderar lite på var man skall bo..
Screenshot 2022-05-19 at 19.05.30.png

Föredrar att bo så att man har möjlighet att gå ut och äta annat än på hotellet på kvällarna och det är ju alltid trevligt med lite uteliv osv. Dock vill jag nog inte bo down town i Cincinnati på grund av avstånd samt problem med att parkera hyrbil osv.

Har inget emot en mindre stad, typ Williamsburg, så länge som ovan kriterier med mat och dryck kan uppfyllas.
Kommer boka hotell via hotels så ingen aspekt för hotel program finns.

Tacksam för tips!

Jonas

• Gilla
Reactions: Gus
En Uber går loss på 40 dollar enkel väg, slipper ha hyrbil men kan bo bekvämt där du verkligen vill bo.

Jag har ingen personlig erfarenhet.

Kollade lite på google maps och streetview, och Batavia verkar vara helt tomt. Ett B&B, en pizzeria och ett kafe. Ute vid motorvägen finns en Domino's, åt andra hållet McDonalds och Day's Inn. Försökte kolla om byn är dry, men det verkar bara inte finnas något.

Williamsburg har i alla fall två barer. Mycket pickuper på street view.

Milford? Ligger på ringen, har lite bättre hotellkedja (Hilton) än de andra motorvägskorsningarna, Main street ser ut att ha ganska många ställen.

Hotellen i Cincinnati har parkering. Kanske kostar några hundralappar. Du kan ju flytta dit om det blir alltför tråkigt.

Jag har ingen personlig erfarenhet.

Kollade lite på google maps och streetview, och Batavia verkar vara helt tomt. Ett B&B, en pizzeria och ett kafe. Ute vid motorvägen finns en Domino's, åt andra hållet McDonalds och Day's Inn. Försökte kolla om byn är dry, men det verkar bara inte finnas något.

Williamsburg har i alla fall två barer. Mycket pickuper på street view.

Milford? Ligger på ringen, har lite bättre hotellkedja (Hilton) än de andra motorvägskorsningarna, Main street ser ut att ha ganska många ställen.

Hotellen i Cincinnati har parkering. Kanske kostar några hundralappar. Du kan ju flytta dit om det blir alltför tråkigt.
Tack.
Jag har kikat på ungefär samma sett och tyvärr verkar det lite mörkt om drar sig mot Cincinnati hållet. Flesta hotellen verkar ligga vid motorvägen och granne med McD och Burger King typ. funderar på att testa Williamsburg för att få lite landsorts känsla i ett par dagar och sen dra in mot mer centrala delar av Cincinnati i mitten slutet av veckan.

Millford har jag missat lite, bra tips där.

Får ta det som en rekognoseringsresa inför commission senare i år.

Toppen