Senaste nytt

Hotell centralt i Malmö

squeezen

Medlem
Problemet där är att man riskerar att hamna en bit från centralstation, vill inte behöva ta en taxi i onödan, kommer med största sannolikhet att släpa runt på 3 väskor.
Jag tog upp den risken också i träden om DIB http://www.businessclass.se/forum/threads/dib-hotel-buda-på-din-hotellnatt.92678/page-2

Fick då inputen att alla hotell 4 stjärnor eller bättre ligger inom gångavstånd till Malmö C..
Dock kanske inte lika nära som Comfort men väl kortare än taxiavstånd så att säga.
 

Myllys35

Medlem
Choice andra hotell i Malmö ligger som tidigare påpekats bra till, möjligen med undantag för Temperance. Från Malmö Live når du centralstationen smidigt via Anna Lindhs plats. Live brukar dock ha en tendens att vara utsålt och är troligen dyrare än Comfort.

Elite Savoy och Residens undviker jag helst. Ska man bo på Elite så är Plaza eller Adlon bättre alternativ, men då är det en kort promenad till stationen.
 

ulagun

Medlem
Moment Hotel tror jag är ett OK lågprishotell. Det ligger precis på andra sidan kanalen från Centralstationen. Typ bredvid Elite Hotel Savoy.

Har övernattat där någon gång vid tidigt flyg från Kastrup.
Som sagt ett lågprishotell övernattningshotell, dock modernt med bra säng, rent, egen dusch mm samt väldigt trevlig personal.
Ligger på klart gångavstånd bara gå över gatan och bron över kanalen.
 

Jönsson

Medlem
Instämmer med föregående poster.

Comfort ligger oslagbart närmast och är faktiskt helt ok då det är så pass nytt. Mycket rymliga rum, om än enkelt inredda. Tycker ändå det är ett bra hotell för pengarna. Ska du bara sova är detta det bästa valet.

Scandic Kramer är riktigt trevligt i fin miljö. Rent och fräscht med behaglig inredning. Bara ett par minuter promenad om du går ut på ”rätt” sida av Malmö C.

Adlon är ett av de trevligaste hotellen i Malmö men promenaden blir lite längre och priset är mer än det dubbla?
 

Jönsson

Medlem
Glömde tillägga. Om du väljer Comfort, glöm inte att uppdatera kudden eller be om ett par extra kuddar. ;)
 
Toppen