Senaste nytt

Hotell centralt i Malmö

palmen

Moderator
Kommer behöva bo en natt i Malmö för att dagen efter resa från Köpenhamn.
Finns det några tips på bra hotell som ligger centralt vid centralstationen? Kommer gärna undan så billigt så möjligt då jag bara ska sova där.

Har bokat upp Comfort som en backup då priset kändes helt ok på ca 850 kronor. Har en tidigare bokning på Park Inn men känns onödigt att ta sig bort dit för att spara 200 kronor
 

squeezen

Medlem
Kommer behöva bo en natt i Malmö för att dagen efter resa från Köpenhamn.
Finns det några tips på bra hotell som ligger centralt vid centralstationen? Kommer gärna undan så billigt så möjligt då jag bara ska sova där.

Har bokat upp Comfort som en backup då priset kändes helt ok på ca 850 kronor. Har en tidigare bokning på Park Inn men känns onödigt att ta sig bort dit för att spara 200 kronor
Testa dib hotel och buda på en natt.
Jag fick 4 stjärnigt för 600 på ett dubbelrum inkl frukost.
 

palmen

Moderator
Testa dib hotel och buda på en natt.
Jag fick 4 stjärnigt för 600 på ett dubbelrum inkl frukost.
Problemet där är att man riskerar att hamna en bit från centralstation, vill inte behöva ta en taxi i onödan, kommer med största sannolikhet att släpa runt på 3 väskor.
 

Xpressen

Medlem
Tror det blir svårt att hitta något bättre för en mycket lägre peng.. Från Comfort går du ju bara över gatan så är du på centralstationen och 850 för en natt får väl ändå ses som ok?
 

Berglund

Medlem
Scandic finns vid Stortorget och är trevligt. Dock tror jag att du får svårt att hitta så väldigt mycket billigare än 850kr. Comfort är absolut trevlig och fullt tillräckligt för en natt, det ligger dessutom väldigt nära Malmö C. Ett alternativ är att kliva av tåget i Hyllie och ta in på Best Western Malmö Arena.
 
Jag gillar Savoy, bor alltid där. Kanske lite dyrare än vad du önskar men läget är perfekt. Samlar ju poäng både hos Eurobonus och Elite också om det ger nån glädje. :)
 
Moment Hotel tror jag är ett OK lågprishotell. Det ligger precis på andra sidan kanalen från Centralstationen. Typ bredvid Elite Hotel Savoy.
 

Meazza

Medlem
Har du kollat upp Quality Hotel View? Krypavstånd till Hyllie Station, perfekt om man ska åka tåg till CPH.
 
Toppen