Senaste nytt

Hotel i Aten

Jag hoppas alla har en bra fredagkväll.
Vi ska kryssa i Medelhavet och tänkte börja med 2 nätter i Aten.
Var ska man bo? Hilton verkar stängt.

Hej, ja Hilton är stängt för renovering (och namnbyte) fram till nästa år. Athen har fullkomligt exploderat med nya hotell senaste 1-2 åren och det ser ut att fortsätta så.
Vad vill du ha för typ av hotell? Pool? Kedjehotell? Lyx? Budget?
Finns många AirBnB här men det är långt ifrån uppskattat av lokalbefolkningen som uttryckt sitt hat genom grafitti av typen ”we hate airbnb” ”tourists go home” osv.
Återkom så ska jag se om jag kan bidra med nåt.

Aten är stort, så börja med att välja ett område och en budget. City är spännande, men lite nedgånget. Glyfada lite skönt, mer laid-back. Pireus är nära kryssningspiren, men ruffigt och "autentiskt". Taxi är billigt och enkelt, uber funkar överallt.

Bor ni i city så är Acropolis nära oavsett var ni bor.

Förslag:
Herodion & Philippos, två hotell - samma ägare
www.herodion.gr www.philipposhotel.gr

Det finns olika COCO-MAT hotell i stan, alla med bra kvalitet
www.staycocomat.com

The Social Athens Hotel - ligger bra till I Kolonaki. Det andra Radisson Blu kanske är lite off för er.
www.radissonhotels.com

SAS Destination Unknown bodde på Moxy vid Omonia - kanske inte ett område att rekommendera.
www.marriott.com

Om vi ändå pratar Omonia så finns Skylark fd Lighthouse. Aluma öppnar snart även Anise som ligger i Psirri.
www.alumahotels.com

Triangeln Syntagma-Monastiraki-Psirri har många nya hotell som tidigare varit kontor eller bostäder.

Bor ni i city så är Acropolis nära oavsett var ni bor.

Förslag:
Herodion & Philippos, två hotell - samma ägare
www.herodion.gr www.philipposhotel.gr

Det finns olika COCO-MAT hotell i stan, alla med bra kvalitet
www.staycocomat.com

The Social Athens Hotel - ligger bra till I Kolonaki. Det andra Radisson Blu kanske är lite off för er.
www.radissonhotels.com

SAS Destination Unknown bodde på Moxy vid Omonia - kanske inte ett område att rekommendera.
www.marriott.com

Om vi ändå pratar Omonia så finns Skylark fd Lighthouse. Aluma öppnar snart även Anise som ligger i Psirri.
www.alumahotels.com

Triangeln Syntagma-Monastiraki-Psirri har många nya hotell som tidigare varit kontor eller bostäder.
Oerhört nyttig info! Tack! :)

Toppen