Senaste nytt

Hong Kong: Fuel Surcharge tillåtet igen från 1:a november 2018

Vi funderar på att boka betalresa HK express från Hongkong till Saipan nästa sommar . Kommer även dessa resor påverkas , dvs borde man köpa innan ?

Vi funderar på att boka betalresa HK express från Hongkong till Saipan nästa sommar . Kommer även dessa resor påverkas , dvs borde man köpa innan ?
Om du får bokningen biljetterarad innan de inför bränsletillägget, bör du kunna slippa att betala det.
Däremot ändrar du bokningen efter de har infört bränsletillägget, får du betala för det även om originalbokning inte innehåller något bränsletillägg.

Priserne for 2 rejser jeg har med CX i 2019 er ikke steget (endnu)
Nogen som ved hvilke byer der er tilbage som ikke tillader bränsletilläg? Jeg mener MNL stadig ikke tillader det?

Last edited:
Priserne for 2 rejser jeg har med CX i 2019 er ikke steget (endnu)
?

Det ska de inte göra heller

all tickets issued on or after November 1 for flights that originate from Hong Kong may include a PFS as determined by individual airlines. For tickets issued before November 1 but for travel after this date, no PFS is payable unless the ticket is reissued due to passenger’s circumstances.

• Gilla
Reactions: pep

Gjorde den rutten förra året också. Se till bara att ha koll på kontoret hos AVIS ifall du har bokat bil hos de som 90% av BCfolket här. Är lite dåliga öppningstider med HKexpress tidstabell. :)

Toppen