Senaste nytt

Hong Kong flygplats e-Channel

Fast har du använt förmånen att skaffa e-channel utan att ha varit i Hong Kong flera gånger tidigare? Alla kan väl få det som jag förstår det, men har man status så kan man få det snabbare.

Nej, jag hade varit där ett antal gånger innan jag skaffade det.
Men nästa gång blir det med nytt pass, så får se hur det går då.

Är det ett stort problem med köer vid ankomst på HKG? Minns inte hur det var när jag var där i våras.

Som att @agehall säger så varierar det kraftigt, det har hänt att det tagit typ 45 min som längst (innan jag hade e-channel).
Vid senaste besöken så har det framförallt varit långa köer när man ska ut, vilket är illa eftersom man missar kvalitetstid i loungen ;)

Min nästa resa blir min första med infant, nån som vet om/hur det funkar med e-channel?
Eller är det bara att gå och ställa sig i kön då.....

Som att @agehall säger så varierar det kraftigt, det har hänt att det tagit typ 45 min som längst (innan jag hade e-channel).
Vid senaste besöken så har det framförallt varit långa köer när man ska ut, vilket är illa eftersom man missar kvalitetstid i loungen ;)
Okej, på hemresan var det SAS morgonavgång du åkte med då? Man vill ju inte gå upp kl 5 för att va säker på att hinna med flyget...

Med morgonflighten gäller det optimera, utan att det blir löjligt stressigt. Förra vändan lämnade jag hotellet i Mid-Levels kl 07:05, nere vid Airport Express 07:15, på tåget som går efter några minuter, framme 07:40, promenera och checka in 07:45. Jäkla struligt att köpa frukost på Mcdonalds dock, man går via T2 och måste gå upp igen vid T1 och ställa sig i Macdonalds-kön.

Toppen