Senaste nytt

Hong Kong airport transfer eller hotell

Man måste fylla i Pass-uppgifter tror jag när man checkar in i appen/på nätet. Jag har aldrig haft passet tillgängligt när jag försökt så vet inte hur det fungerar. Att checka in vid SAS diskar har gått väldigt fort dock, aldrig någon kö som star gold (brukar checka in ungefär 7 på morgonen). Pass och säkerhetskontroll går sedan väldigt fort, väldigt lite kö så tidigt på morgonen.

Att gå från Silverkris loungen tar ca 10 minuter, beror lite på vilken gate SAS-planet får, ibland höga 30 och andra gånger har jag hamnat vid gate 66. Man spar nog lite tid på att ta tåget bort till dessa gater men det skadar inte med lite promenad innan man ska sitta ombord i 10-11 timmar.

Om 2 veckor ska jag resa ARN-HKG-ARN med SAS. Ska stanna en natt på Novotel Citygate. Jag vet att @palmen har varit i HKG nu flera gånger.
Kan du/ni svara på mina frågor?

Ska resa endast med handbagage. Kan man nu checka in med SAS appen eller via internet? Mina (pass)uppgifter finns i bokningen till HKG.
Annars, när öppna SAS check-in disken?

Enligt http://www.hongkongairport.com/ finns SAS på T2, medan alla *A lounger ligger på T1. Jag tycker det ser lite dåligt ut på Terminal map.
Ska man ta tåget för att kommer från check-in till loungen och senare tillbaka till gaten? Om det är så, hur mycket tid ta det ungefär?

Tackar.

Som sagt det går bra att checka in via app/internet, passuppgifterna ligger där klara och bara att klicka sig vidare.

Jag kom till checkin ca. 7:00, ingen kö till business/Gold bagdrop med skapliga köer till Go drop. Det blir lite promenerande från T2 till T1 men inte så besvärande. Efter passkontrollen blir det tåget.

I förrgår gick det snabbt igenom security men desto segare vid passkontrollen säkert 20 min. kanske berodde på nyårshelg med fler resande.

Toppen