Senaste nytt

Hong Kong airport transfer eller hotell

Problemet är när THAI personal inte kan checka in din väska hela vägen.
Då måste du hämta din väska i Hong Kong och checka in den igen.
Jag tror inte SAS check in är öppet vid midnatt på Hong Kong flygplatsen, vilket innebär att du inte kan gå till airside.

@palmen kan säkert svara på om man kan checka in online på SAS för flighten från Hong Kong eller inte.
Om det går att checka in online så kan du ta dig till airside om THAI personal har checkat in din väska hela vägen.
Jag fick möjligheten att checka in online men man behövda ange passinfomraiton mm som jag inte hade tillgång till just när jag testade. Om det sen hade funkat med att checka in online om jag haft informationen tillgänglig låter jag vara osagt.

Är det någon som vet om någon av Oneworld-businessloungerna på Hong Kongs flygplats har vilrum? (Annars blir det att boka vilrum i ankomsthallen som E.K nämner tidigare i tråden).
Jag kommer att anlända med SAS på morgonen och har en separat biljett i businessclass med Dragonair samma dag men på sen-eftermiddagen. Har ingen status inom Oneworld.

Om 2 veckor ska jag resa ARN-HKG-ARN med SAS. Ska stanna en natt på Novotel Citygate. Jag vet att @palmen har varit i HKG nu flera gånger.
Kan du/ni svara på mina frågor?

Ska resa endast med handbagage. Kan man nu checka in med SAS appen eller via internet? Mina (pass)uppgifter finns i bokningen till HKG.
Annars, när öppna SAS check-in disken?

Enligt http://www.hongkongairport.com/ finns SAS på T2, medan alla *A lounger ligger på T1. Jag tycker det ser lite dåligt ut på Terminal map.
Ska man ta tåget för att kommer från check-in till loungen och senare tillbaka till gaten? Om det är så, hur mycket tid ta det ungefär?

Tackar.

Enligt http://www.hongkongairport.com/ finns SAS på T2, medan alla *A lounger ligger på T1. Jag tycker det ser lite dåligt ut på Terminal map.
Ska man ta tåget för att kommer från check-in till loungen och senare tillbaka till gaten? Om det är så, hur mycket tid ta det ungefär?

Tackar.
Hong Kong flygplatsens Terminal 2 är endast för check in område.
Man tar sig till Terminal 1 med underjordiskt tåg efter säkerhetskontrollen.

Om det är så, hur mycket tid ta det ungefär?
Det beror på kön vid säkerhetskontrollen och vid immigration men räkna med att det tar ca en kvart att ta sig till Terminal 1 på airside från check in område i Terminal 2.

När jag åkte hem med SAS tidigare i höstas var det en person före i kön i pass-/gränskontrollen. Om det beror på T2 eller den tidiga timmen låter jag vara osagt, men fort gick det. Sen är det ett tåg till T1. Då kommer du upp vid SilverKris-loungen. Åker du med ytterliggare ett tåg så kommer du bort till Untied/Thai men det går lika bra att gå den sträckan.

När jag åkte hem med SAS tidigare i höstas var det en person före i kön i pass-/gränskontrollen. Om det beror på T2 eller den tidiga timmen låter jag vara osagt, men fort gick det. Sen är det ett tåg till T1. Då kommer du upp vid SilverKris-loungen. Åker du med ytterliggare ett tåg så kommer du bort till Untied/Thai men det går lika bra att gå den sträckan.

Kommer du ihåg om det gick att checka in via appen eller fick du står i kön till check-in-disken?

Kommer du ihåg om det gick att checka in via appen eller fick du står i kön till check-in-disken?
Jag checkade in via appen kvällen innan, men hade bagage så fick boardingkort på papper när väskorna lämnades - så provade inte att använda appen.
I loungen, både hos United och Thai, så stämplade de boardingkort. Vet inte hur de gjort om det var elektroniskt.

Toppen