Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Brittiska Amex tillåter betalning av saldo/faktura med bankkort - vilket är toppen och görs enkelt via appen! Synd att inte det tillåts i Sverige eller NL.

Brittiska Amex tillåter betalning av saldo/faktura med bankkort - vilket är toppen och görs enkelt via appen! Synd att inte det tillåts i Sverige eller NL.

Curve tar ju 1,5% för att betala exempelvis kreditkortsräkningar och HMRC. Hur ser det ut med ett vanligt bankkort från typ Barclays?

Curve tar ju 1,5% för att betala exempelvis kreditkortsräkningar och HMRC. Hur ser det ut med ett vanligt bankkort från typ Barclays?

Jag har Lloyds och där är det avgiftsfritt att betala min Amexfaktura. Jag är väldigt säker på att det är samma för alla andra banker, eftersom kortbetalning är standardalternativet (och jag är rätt säker på att några av mina vänner hade klagat om de fick betala en sådan avgift).

Nu har jag inte läst på på ett tag, men var det inte så att de bara tar avgiften om 1,5% om man betalar med ett underliggande kreditkort (inte bankkort)? De kallar det ju för "debit fronted credit"...
Med risk för att jag förstått fel...

Jag sade upp mitt kort då jag inte använt det på ett halvår.

Som andra nämnt ville de ha 30 dagars uppsägningstid. Säg då bara att ni nu har svenskt Platinum i stället så fixar det sig.

Ang de €200 i gåva från Amex NL så skickar inte BOL.COM till Sverige längre. Jag skickade min order till en av mina Holländska kompisar men finns även företag som kan ordna detta. Blev de nya Bose lurarna, mörkblåa. Riktigt nöjd.

Ps: dessutom fri frakt från BOL över €200 i ordervärde, så blev precis lika i kostnad som när jag beställde från dom själv. Så det är ett plus

Last edited by a moderator:
Toppen