Senaste nytt

Hjelp til å finne award/companion reise

bnr

Medlem
Takk for all hjelp så langt. Hvis jeg f.eks. søker på OSL-BKK finner jeg ikke noe. Men kan jeg søke opp seperat, altså f.eks. OSL-FRA så et nytt søk på FRA-ICN og så til slutt ICN-BKK og bruke dette på en companion ticket?
Så länge det är inom reglerna för en EuroBonus Star Alliance award så ska det inte vara några konstigheter.
Se nedan länk, är dock inte säker på om det är alla regler som finns, men den bör ge dig ett hum om vad du får och inte får göra.
Star Alliance award chart - SAS
 

erwib

Medlem
Takk for all hjelp, jeg endte med å finne billett ARN-FOC-BKK t/r med first på long haul. Jeg får så bare kjøpe meg noen billetter OSL-ARN. Det jeg stusset på var de enorme drivstoffavgiftene, de endte på kr. 10 376 for to personer, er ikke dette i det meste laget?
 

bnr

Medlem
Takk for all hjelp, jeg endte med å finne billett ARN-FOC-BKK t/r med first på long haul. Jeg får så bare kjøpe meg noen billetter OSL-ARN. Det jeg stusset på var de enorme drivstoffavgiftene, de endte på kr. 10 376 for to personer, er ikke dette i det meste laget?
FCO menar du nog ;)

Nej, det låter rätt. Se nedan bild för exempel och läs [Tips] Hur man räknar skatter och bränsletillägg på en bonusresa - BusinessClass.se för att lära dig hur du kan räkna själv i framtiden.

80932 (Summan)-37829 (Fare 1)-37828 (Fare 2) = 5 275 SEK skatter, avgifter och YQ (bränsletillägg). Detta är för en person.

Capture.PNG
 

jumbooze

Medlem
FCO menar du nog ;)

Nej, det låter rätt. Se nedan bild för exempel och läs [Tips] Hur man räknar skatter och bränsletillägg på en bonusresa - BusinessClass.se för att lära dig hur du kan räkna själv i framtiden.

80932 (Summan)-37829 (Fare 1)-37828 (Fare 2) = 5 275 SEK skatter, avgifter och YQ (bränsletillägg). Detta är för en person.

Visa bifogad bild 40687
Om det är EuroBonus Award så ska även SK YQ bort väl då Sas inte tar ut YQ för egna awards.
 
R

rstenelo

Guest
hmmm bokade samma resa förra veckan och där hamnade skatterna på 5438 kr
 

jumbooze

Medlem
Jag brukar använda mallen ovan och kolla så att de inte tar för mycket skatter för det är ofta de får fel tycker jag och då säger jag att jag vill ha en specifikation på skatter och avgifter och då brukar det justeras rätt...
 
R

rstenelo

Guest
Jag brukar använda mallen ovan och kolla så att de inte tar för mycket skatter för det är ofta de får fel tycker jag och då säger jag att jag vill ha en specifikation på skatter och avgifter och då brukar det justeras rätt...

TACK!! Ringde dem och mycket riktigt var det fel... passade på att boka om med, blev via CDG hem och därmed A380 istället, men sparade 822 kronor! TACK!!!
 
Toppen