Senaste nytt

Hjalp med att maximera resa med avios och 2-4-1

Ett ställe var det är varmt och väldigt gott om rewardplatser (i First och Business) är ACC (Ghana).

Kanske inte det stället man tänker på först, men det kanske kan vara något?

Jag vet inte om jag skulle rekommendera en barnfamilj att åka till ACC. Det är inte det värsta stället i Afrika, men det är inte heller det bästa.

Som tidigare talare skrivit så ryker dom populära destinationerna i Club och First med Avios som primär valuta väldigt snabbt.
Flexa med datum eller kolla om du kan få F eller J biljetter till annan hub i USA, och sedan flyger du AA inrikes för en spottstyver.
Eller så har du is i magen och väntar in i det sista då award stolar ibland öppnas upp. Men då kanske ni inte åker alls eftersom det är kring jul och maskinerna går fulla dagligen.

Förra året behövde vi ta oss till ORD och hade en 2-4-1 att använda. Fanns inget till ORD kring de datum som var aktuella i F.
Revman ville inte öppna upp heller. Blev F award till JFK istället och sedan vidare med AA från LGA följande morgon. Stannade i NYC några dagar på vägen tillbaka. Funkade utmärkt trots att vi hade ett spädbarn med oss.

Tack for alla jattebra tips, jag tror nog att en club class till en hub foljt av inrikes ar ett mycket bra alternativ. Funkar det inte denna gangen kanske det far bli United och nyttja att jag ar EBG dar och forsoka hitta nagot trevlig till varen. Det ar ju trots allt en lang sasong I florida!

Toppen