Senaste nytt

Hjälp, ny guldkund hos Amex, förvirrad

Som EBG känns det som optimalt att använda Amex för resor (pga försäkring) och för att komma upp i 2-4-1. Därefter verkar det lämpligare att använda Diners för att generera loungebesök. Har man missat någon vinkel?

Din spend på Amex påverkar gissningsvis möjligheten att få årsavgiften kompenserad.

Din spend på Amex påverkar gissningsvis möjligheten att få årsavgiften kompenserad.

Ja, har man för hög spend är det helt omöjligt.

Pratade med kundtjänst häromdagen och har hittills en spend på 175K men de vägrade göra något åt årsavgiften. Det kanske är en annan avdelning som sköter kompensation för ens spend?

Sweetspotten verkar ligga på 200-300k/år. Jag har i flera år legat på över 1M och aldrig fått något för det. I år ska jag nu styra om spending till BA-visa så vi får väl se om det hjälper...

Jag har en annual spend på 600k och det brukar lösa sig men man får be att få tala med en manager ibland. Dom efterskänker inte avgiften men man får nått som kompensation. Senast blev det 1000:- på IKEA, kan ju alltid köpa värmeljus

Ja, har man för hög spend är det helt omöjligt.

Sweetspotten verkar ligga på 200-300k/år. Jag har i flera år legat på över 1M och aldrig fått något för det. I år ska jag nu styra om spending till BA-visa så vi får väl se om det hjälper...

Måste nog få tummen ur och ordna BA Visa. Verkar helt fördelaktigt att flytta sin spend dit efter 150K hos Amex så att man genererar 2-4-1 hos BA efter 200K. Dock går man miste om de 40K extrapoäng som hade annars genererats. Känns dock att en 2-4-1 hos BA är mer värd än 40K extrapoäng för EB, vad säger ni som har BA Visa?

Måste nog få tummen ur och ordna BA Visa. Verkar helt fördelaktigt att flytta sin spend dit efter 150K hos Amex så att man genererar 2-4-1 hos BA efter 200K. Dock går man miste om de 40K extrapoäng som hade annars genererats. Känns dock att en 2-4-1 hos BA är mer värd än 40K extrapoäng för EB, vad säger ni som har BA Visa?

Stora skillnaden är väl att det är oerhört mycket lättare att använda vouchern på BA om man vill flyga eco+ eller business, att BA har First och massor med destinationer.

Toppen