Senaste nytt

Hjälp med Wifi på SK935 [LIVE]

char

Medlem
Sitter på SK935 på väg till SFO och får inte igång wifi på telefonen (Iphone). Trodde Wifi låg nere och pratade med flygvärdinna som sa att det var strul och dom försökte återstarta systeme. Det var för en timme sedan och nu har jag iaf fått igång det på datorn men telefonen vägrar. Har connectat till SASWIFI men när jag går "saswifi.com så får jag bara "Safari kan inte öppna sidan eftersom en säker anslutning till servern inte kunde upprättas". Behöver telefonen för att komma in på mailen.

Nån som har tips?
 

fcx

Medlem
Sitter på SK935 på väg till SFO och får inte igång wifi på telefonen (Iphone). Trodde Wifi låg nere och pratade med flygvärdinna som sa att det var strul och dom försökte återstarta systeme. Det var för en timme sedan och nu har jag iaf fått igång det på datorn men telefonen vägrar. Har connectat till SASWIFI men när jag går "saswifi.com så får jag bara "Safari kan inte öppna sidan eftersom en säker anslutning till servern inte kunde upprättas". Behöver telefonen för att komma in på mailen.

Nån som har tips?
1. Starta om telefonen
2. Stäng av "använd slumpmässig MAC-adress"
3. Dela ut internet via bluetooth från datorn till telefonen.
 

Martin Gren

Medlem
Hade ”liknande” problem på SK943 i torsdags. Det såg ut som jag inte blev uppkopplad efter jag loggade in, men tydligen hade jag access ändå. Men det var oerhört långsamt.
 

LPC123

Medlem
Skriv in en adress du vet du aldrig besökt innan. Typ bergen.no. Det kan ibland hjälpa till att komma förbi om det låst sig
 

mischadee

Medlem
Igår som den 10/11 eller 9/11? Jag var på SK935 igår och för tredje gången i rad var det satans SE-REH som inte har Wi-Fi installerat ”än” som pursern alltid säger. ”Än” har varit sedan 2019 haha. Kommer säkert få henne på returen i morgon, söndag också.
 

char

Medlem
Lyckades komma in på frugans telefon som har chrome installerat. Men med Safari är det omöjligt,, testat med alla ovanstående förslag men kommer till saswifi.com, och sen att säker anslutning inte kan upprättas. Får ladda ner chrome inför hemresan.
 

char

Medlem
Nu fick jag till det Funkade med captive.Apple.com om jag körde ett privat fönster.

Bjuder på en bild
53B7074C-7104-4E23-BD28-199705A82E45.jpeg
 
Toppen