Senaste nytt

Hjälp med val av plats SAS premium A350

Yurinho

Medlem
Flyger hem från BKK med SAS i premium. Från början var vi 3 så valde då första raden 20C/D/E. Nu när vi bokat av en funderar jag på om jag ska behålla 20C/D eller om det det är bättre köra t ex 22G/H för lite mer privacy? Eller är extra benutrymmet på rad 20 ett så pass stort plus? Inte flugit Premium med SAS förut.

Det är dagsflyget som avgår 09.05 från BKK (A350) och det är min sambo som är med.

PS det finns ingen generell tråd för "frågor om platsval"? Letade men hittade ingen, och kändes generellt som det inte fanns så mycket diskussion om Premium annat än att bulkhead har mer benutrymme.
IMG_20260117_120009.jpg

Jag tycker inte att det är så farligt när framförvarande person fäller tillbaks sitt säte även om det förstås är en fördel med att sitta på rad 20 genom att inte ha någon framför sig. Problemet i ditt fall är att du inte vet vem du får bredvid dig på en väldigt lång flygning. Det kan bli allt från ett tomt säte, till ett skrikande barn eller en överförfriskad gubbe i sina bästa år som aldrig slutar prata. Om jag reser i ett sällskap om två personer skulle jag sju dagar i veckan ta två säten som inte har någon bredvid sig.

Last edited:
Har en liknade fråga vi är tre stycken som ska resa i Premium på A330. CPH-JFK-CPH

Men vi får inte seata oss tillsammans, jag är guld så borde få välja platser. Men antar att det kan vara bassinetplatser som stökar.

På ditresan sitter vi E,F & G, där hade vi ju helst suttit D/E/F men går inte att välja.
På hemresan sitter vi A, B, D vilket inte känns lika viktigt med tanke på att man ändå ska sova på den flighten.

Men är det bara hänga på låset vid incheckning som gäller för ha chansen att få D/E/F? Hade ni placerat nu platsern D/F/G för att hoppas att ingen stackare tar 20E och sen erbjuda byte till 20G?

1769422343638.png
1769422958255.png

Flyger hem från BKK med SAS i premium. Från början var vi 3 så valde då första raden 20C/D/E. Nu när vi bokat av en funderar jag på om jag ska behålla 20C/D eller om det det är bättre köra t ex 22G/H för lite mer privacy? Eller är extra benutrymmet på rad 20 ett så pass stort plus? Inte flugit Premium med SAS förut.

Det är dagsflyget som avgår 09.05 från BKK (A350) och det är min sambo som är med.

PS det finns ingen generell tråd för "frågor om platsval"? Letade men hittade ingen, och kändes generellt som det inte fanns så mycket diskussion om Premium annat än att bulkhead har mer benutrymme.
Visa bifogad bild 172182
Skulle definitivt sitta kvar. Då slipper man att ngn framför fäller sitt säte så lågt att det blir omöjligt att se IFE och svårare att nyttja bordet eller ta sig ut.

En aspekt jag tycker spelar viss roll är att man i åtminstone A330 har benstöd längst fram. Övriga rader har bara fotstöd.

I A350 minns jag dock inte om det är samma sak.

Toppen