toer00
Medlem
Håller just på att planera in sommarens stora begivenhet. Några goda vänner ville ha med oss till Hawaii plus new York som ett led i att herr i den andra familjen fyller jämnt .
Då min fru är lite kinkig då det gäller för många byten (hon hatar säkerhetskontroller.. ), så har vi tittat på följande resväg,
STO-LAX-OGG-KOA-HNL-EWR-ARN http://www.gcmap.com/mapui?P=sto-lax-ogg-koa-hnl-ewr-arn . SAS till LAX och UA LAX-OGG, HNL-EWR.
Ett stop på utvägen i LAX kunde jag få igenom även om SAS/UA i Z/P blir dyrare än t.ex. LH/UA eller BA/AA men då till priset av ett extra stopp...
Men grejen är nu att UA strulat till det (för vilken gång i ordningen...) genom att redan nu ha nollat P klass den 24 Jul på den flight som ligger närmast SAS ankomst. Dock så finns det me en senare flight, men då får ca 6 timmars layover i LAX.... Jag har bett resebyrån att väntelista oss på UA 454 men VL i P på UA går inte...(stängd...!!!??). Kanske borde jag/resebyrån kontakta UA och informera om att EBG ("jag") enl. *a regler skall ha prio på VL...). men kanske lönlöst (UA verkar inte vara direkt lyhörda för kundönskemål...)
8UA 454 F9 C9 A9 D9 Z9 P0 Y9 B9 M9 E9*LAXOGG 1425 1716 738 0
9UA1182 F9 C9 A9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 E9*LAXOGG 1800 2051 738 0
Min fråga till andra som rest denna sträcka är:
1. Om jag får igenom P klass på UA 454, räcker 2,15 timmar i LAX (fr. Tom Bradley Int. till Terminal 7) inkl. allt...? Visserligen alla sträckor på samma biljett men ändå...?? Och dessutom våra goda vänner åker ekonomi...
2. Om herr och fru får 6 timmar Layover i LAX, vad gör man då..? United Club lounge i T7?? Låter inte så roligt..? Hinner man ta en taxi till Marina del Rey eller Beverly Hills för någon trevlig middag utan stress...??
3. Hotell enligt följande Maui, Fairmont Kea Lani - 8 dagar, "Big Island", Sheraton Kona Resort på - 2 dagar samt Honolulu, The Modern, - 2 dagar
4. Direktflyget HNL- EWR med UA.s FirstBusiness måste väl vara att föredra framför byte i SFO...?
5. Övrigt, alla synpunkter, förslag på aktiviteter tas emot tacksamt.. Mantor och vulkaner har jag redan prickat in...
Då min fru är lite kinkig då det gäller för många byten (hon hatar säkerhetskontroller.. ), så har vi tittat på följande resväg,
STO-LAX-OGG-KOA-HNL-EWR-ARN http://www.gcmap.com/mapui?P=sto-lax-ogg-koa-hnl-ewr-arn . SAS till LAX och UA LAX-OGG, HNL-EWR.
Ett stop på utvägen i LAX kunde jag få igenom även om SAS/UA i Z/P blir dyrare än t.ex. LH/UA eller BA/AA men då till priset av ett extra stopp...
Men grejen är nu att UA strulat till det (för vilken gång i ordningen...) genom att redan nu ha nollat P klass den 24 Jul på den flight som ligger närmast SAS ankomst. Dock så finns det me en senare flight, men då får ca 6 timmars layover i LAX.... Jag har bett resebyrån att väntelista oss på UA 454 men VL i P på UA går inte...(stängd...!!!??). Kanske borde jag/resebyrån kontakta UA och informera om att EBG ("jag") enl. *a regler skall ha prio på VL...). men kanske lönlöst (UA verkar inte vara direkt lyhörda för kundönskemål...)
8UA 454 F9 C9 A9 D9 Z9 P0 Y9 B9 M9 E9*LAXOGG 1425 1716 738 0
9UA1182 F9 C9 A9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 E9*LAXOGG 1800 2051 738 0
Min fråga till andra som rest denna sträcka är:
1. Om jag får igenom P klass på UA 454, räcker 2,15 timmar i LAX (fr. Tom Bradley Int. till Terminal 7) inkl. allt...? Visserligen alla sträckor på samma biljett men ändå...?? Och dessutom våra goda vänner åker ekonomi...
2. Om herr och fru får 6 timmar Layover i LAX, vad gör man då..? United Club lounge i T7?? Låter inte så roligt..? Hinner man ta en taxi till Marina del Rey eller Beverly Hills för någon trevlig middag utan stress...??
3. Hotell enligt följande Maui, Fairmont Kea Lani - 8 dagar, "Big Island", Sheraton Kona Resort på - 2 dagar samt Honolulu, The Modern, - 2 dagar
4. Direktflyget HNL- EWR med UA.s FirstBusiness måste väl vara att föredra framför byte i SFO...?
5. Övrigt, alla synpunkter, förslag på aktiviteter tas emot tacksamt.. Mantor och vulkaner har jag redan prickat in...