Senaste nytt

Hjälp med resa till Detroit

Najk

Medlem
Hej alla vänliga själar. Jag och en kompis behöver vara i Detroit på en tillställning söndagen den 30 April. Jag har sökt lite på Awardresor och hittar via FRA med Lufthansa i Business, men det känns inte så spännande. Vad kan man hitta på för andra routings, och vad tillåter Eurobonus? Flyger gärna flera legs, och kan tänka mig stop på vägen. Annars om vi blir 3-4 dagar i Detroit, så är planen att hyra bil och besöka Toronto och Niagara fallen.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn, alt Arlanda
  2. Var är din destination? Detroit
  3. När vill/behöver du resa ut? 27 April +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? 2 Maj +/- 1 dag
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 4 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business alt. First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, resa ska bokas med Eurobonuspoäng.
  9. Vad är din budget? (per person) Skatter & Avgifter. 150 000 Eurobonuspoäng samt 1st Amex för 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Måste vara i Detroit på söndagen (dag och kväll) på en tillställning, i övrigt väldigt flexibel.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig stopovers i någon storstad.

Stopover får du ju tyvärr inte till med Eurobonus. Isåfall får du boka en open jaw och sedan en cash-biljett på vägen.

Eller baserat på planerna kan ju en god ide kanske vara att boka open jaw mot Detroit och Toronto, eftersom du ändå ska köra bil emellan? Dock ingen aning om det kanske är väldigt höga envägsavgifter på hyrbilar där.

Utan att ha kollat tillgång, så är Air Canadas 787 mellan Köpenhamn och Toronto ett mycket trevligt alternativ, som funkar ihop med den :) En annan variant som jag gjort någon gång när jag skulle till Toronto är att flyga via Montreal och sedan på flyget till city-flygplatsen Billy Bishop i Toronto. Kan ju vara ett alternativ om det är bättre tillgång där.

Stopover får du ju tyvärr inte till med Eurobonus. Isåfall får du boka en open jaw och sedan en cash-biljett på vägen.

Eller baserat på planerna kan ju en god ide kanske vara att boka open jaw mot Detroit och Toronto, eftersom du ändå ska köra bil emellan? Dock ingen aning om det kanske är väldigt höga envägsavgifter på hyrbilar där.

Utan att ha kollat tillgång, så är Air Canadas 787 mellan Köpenhamn och Toronto ett mycket trevligt alternativ, som funkar ihop med den :) En annan variant som jag gjort någon gång när jag skulle till Toronto är att flyga via Montreal och sedan på flyget till city-flygplatsen Billy Bishop i Toronto. Kan ju vara ett alternativ om det är bättre tillgång där.
Tack för tipset!

Just nu går tankarna att kunna boka om till LH First innan avgång för att kunna klämma in FCT, men vill ändå ha ett alternativ bokat som är OK, och som man till viss del kanske kan återanvända som positionering till FRA.

Det skall inte vara nåt problem att hitta Lufthansa F med den reslängden och flexibiliteten. Om det mot förmodan inte dyker upp nåt direkt till så DTW så lär det finnas till ORD/NYC/BOS/IAD etc. Boka upp nåt redan nu så att ni har anslutningsflygen till/från FRA/MUC, spelar ingen större roll om det blir ekonomi till typ ORD just nu, det ändrar ni sedan (finns gott om United "first" ORD-DTW). Just direktflyget till DTW går 10:00 så blir kanske inte så lång tid i FCT.
Ja, boka open jaw för att få in en annan destination.

Toppen