Senaste nytt

Hjälp med ovanligt reseförslag

rvarttinen

Medlem
Förslag på bra mat, lyx och natur; en kombo med Dubai stad i marinan på ex.vis Grosvenor House i ett Premier Room (access till loungen och transport t/r flygplatsen) och sedan spendera några dagar på Al Maha ca 50 min. med bil ut öknen. Det är en ekologisk resort (restauruangen håller hög klass!) med utflykter med guider som även är biologer ... liknar inget annat! Kanske avsluta med en tur till Maldiverna?
Har ingen koll på EB och Star Alliance då vi inte flyger med dem .. men du får ju jättebra tips om detta från andra här.

Passus: i augusti börjar det bli lite varmt i DXB, men då kanske ni redan har landat i MLE? ;)
 

rvarttinen

Medlem
Reflekterade också över temperaturen i Dubai då, men det finns väl ac och skugga?
Ja, A/C inomhus, i tunnelbanan och i taxi som också är rätt smidigt och billigt i Dubai ... Vi spenderade en vecka sist i Dubai i mitten av augisti. Låg rätt mycket vid poolen på GH. Fungerade bra i det stora hela. Grosvenor House har också en liten buss, med A/C förstås, till Mall of Emirates (med anslutning till T-banan) och systerhotellet, Royal Le Meridien, med strand.
 

LPC123

Medlem
Jag vill gärna rekomendera Nya Zeeland. Där finns lyx och mycket att se och uppleva. Kan ordna helikopter flygningar till vettiga pengar om ni önskar och även fiske med hellikopter tex. Både nord och sydön har sina golden spots att uppleva. Kanske kombinera med en segling från någon ö som Fiji eller liknande?
 

ulagun

Medlem
VFA, (Victora falls airport), Zimbabwe

Dryga 20km bort från fallen bara.

Fallen bör besökas från båda länderna.
Vi flög in via Livingstone Zambiasidan och ut från Zimbabwe
Fö en fantastisk upplevelse.
Utöver fallen finns mycket att se/göra bl.a några dagars luxuöst boende längs Zambesifloden med flodkryssningar. Vi trivdes bättre på Zambia sidan . Men mäktigare flodupplevelse från Zimbabwe
Vi kombinerade besöket med rundresa i Sydafrika.
Resan blev en upplevelse utöver det mesta
 
Om ni gillar lyx så kan jag verkligen rekommendera Regent Seven Seas Cruises, om du inte åkt med dem. Ingen trängsel, inga köer, inga armband, bra utflykter och naturupplevelser. Dock inte så mycket till "party"...

Eller ett par veckor på Four Seasons på Maui kanske? Ligger vackert, trevligt poolområde med en lugn "adult" sektion med infinifypool mot Lanai.
 
Toppen