Kära forummedlemmar, jag skulle uppskatta förslag och uppslag på vart jag tar mig för mina poäng.
Min sambo fyller ej jämnt men når en ålder som ändå är lite av en milsten.
Jag tänkte att jag skulle överraska henne med en resa och samtidigt nyttja poäng som snart brinner inne.
Jag är inte så van som bonusrese-resenär men har kollat Awardhacks, och har därmed rätt god koll på tillgänglighet med SAS.
Jag har 175 000 EB poäng, ingen 2-4-1.
Då vi tänkte resa för första gången utan barnen vill vi inte vara borta för länge, motsvarande längd av en långhelg. Helst utanför Europa. Mina tankar faller först på USA på grund av fördelaktig restid. Därför önskar jag tips på något annat resmål. Helst i så hög kabinklass som möjligt för att få lite guldkant på resan.
Det är antagligen för sent att hitta något under våren, men är öppen för förslag från tidig höst till 11 månader framåt.
Jag ber om ursäkt om frågan är för luddigt ställd eller om jag borde kunna hitta svaret själv.
Evigt tacksam för alla tips eller förslag på resa eller något som kan ta mig i rätt riktning att hitta själv.
Min sambo fyller ej jämnt men når en ålder som ändå är lite av en milsten.
Jag tänkte att jag skulle överraska henne med en resa och samtidigt nyttja poäng som snart brinner inne.
Jag är inte så van som bonusrese-resenär men har kollat Awardhacks, och har därmed rätt god koll på tillgänglighet med SAS.
Jag har 175 000 EB poäng, ingen 2-4-1.
Då vi tänkte resa för första gången utan barnen vill vi inte vara borta för länge, motsvarande längd av en långhelg. Helst utanför Europa. Mina tankar faller först på USA på grund av fördelaktig restid. Därför önskar jag tips på något annat resmål. Helst i så hög kabinklass som möjligt för att få lite guldkant på resan.
Det är antagligen för sent att hitta något under våren, men är öppen för förslag från tidig höst till 11 månader framåt.
Jag ber om ursäkt om frågan är för luddigt ställd eller om jag borde kunna hitta svaret själv.
Evigt tacksam för alla tips eller förslag på resa eller något som kan ta mig i rätt riktning att hitta själv.
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
- Var är din destination? Utanför Europa
- Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
- När vill/behöver du resa ut? Inget bestämt. Från Sep 23 och framåt.
- När vill/behöver du komma hem? Samma som ovan
- Hur länge vill du vara borta? Helst motsvarande längd av en långhelg. 3 nätter
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
- I vilken kabinklass?
- First
- Business
- Premium Economy
- Economy
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS och/eller EB-partners
- Vad är din budget? (per person) Jag har c:a 175 000 EB-poäng totalt just nu så 87 5000 per person.
- Vad är det viktigaste för dig?
- Inte för lång restid för att hinna med att vara på resmålet
- Upplevelsen ombord
- Ett trevligt resmål för småbarnsföräldrar
- Om resa under vinter något med behaglig temperatur
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig max 1