Senaste nytt

Hjälp med bonusresa till New York/Chicago i oktober 2021

Matias Verner

Ny medlem
Hej
Jag skulle vilja hitta en resa till New York eller Chicago i Oktober. Jag gav min son en resa till Chicago i juni 2021 i julklapp men den blev inställd, vi bokad om den till en resa till New York i augusti 2021 nu ser det ut som den också måste ställas in pga av covid-19. Skulle nu vilja ha hjälp med att hitta en ny resa i oktober.
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? New York alt Chicago
  • När vill/behöver du resa ut? Oktober
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Vad är din budget? (per person)? 150 000 poäng plus amex 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Att komma fram
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 3 nätter
Tack för hjälpen

Hej
Jag skulle vilja hitta en resa till New York eller Chicago i Oktober. Jag gav min son en resa till Chicago i juni 2021 i julklapp men den blev inställd, vi bokad om den till en resa till New York i augusti 2021 nu ser det ut som den också måste ställas in pga av covid-19. Skulle nu vilja ha hjälp med att hitta en ny resa i oktober.
Tack för hjälpen

Vid en snabb sökning så finns det rätt mycket att tillgå den 7-10 oktober via Zurich , Amsterdam
Tror du ska söka lite först innan du frågar om hjälp men det verkar ganska öppet hem också runt 10 oktober.
Lycka till

Hej
Tack för hjälpen

Vid en snabb sökning så finns det rätt mycket att tillgå den 7-10 oktober via Zurich , Amsterdam
Tror du ska söka lite först innan du frågar om hjälp men det verkar ganska öppet hem också runt 10 oktober.
Lycka till

Just helgen 7-10 oktober bör man vara medveten om att det (förhoppningsvis) är Chicago Marathon, vilket i vanliga fall innebär att alla hotell som ligger minsta lilla centralt blir väldigt dyra. Nu är det ju fortfarande oklart om det verkligen kommer bli något maraton i år och hur många deltagare det isf kommer att ha, men kollar man på Chicago denna helg så är det bäst att kolla upp hotellpriser innan man bokar flyg.

(Om din son åker då och OM maran faktiskt blir av så får du hälsa honom att han måste heja på mig när jag springer :D Håller tummarna för att både din son och jag själv åtminstone blir insläppta till USA i oktober...)

(Det är bra att du använt rätt mall för att ställa från, men som nämnts lite ovan så är det bäst att skapa en egen tråd för denna typ av fråga. Har bett moderator att bryta ut frågan och efterföljande svar till en egen tråd, så inget du behöver göra något åt nu, men kan vara värt att ha i åtanke för framtiden.)

Toppen