Senaste nytt

Hjälp med bonusresa till Kalifornien för 4 personer

Tjena,

mycket att lära, även om jag har varit eurobonus-medlem sen 1995 och är EBD. Tycker det är fantastisk att så många här inne är så behjälpliga, och har överseende till alla oss som känner vi är ute på lite tunn is.
Jag använde min första 2-4-1 i 2016, det var dock en enkel resa: 2 vuxna i business till New York, off-season. Bookade på sas.se, inga problem.

Nu är uppgiften lite större, och hoppas på hjälp/stöd från flocken. 2 vuxna och 2 barn (kliché eller hur) från CPH till California (helst LAX). Helst business, men premium eco funkar. Utresa i perioden 15. Till 20. juni, hemresa 14-18 dagar efter. Dvs. inte mycket flexibilitet. Har 2 stk 2-4-1 och 300.000 eruobonus points.

Vi vill resa tillsammans (samma flygningar), men 2 kan betala och 2 åka award om nödvändigt. Max 1 stop och utan långa stop-over.
Några tips, förslag som kan hjälpa mig i planerandet innan jag kontaktar Tallin?

Tjena,

mycket att lära, även om jag har varit eurobonus-medlem sen 1995 och är EBD. Tycker det är fantastisk att så många här inne är så behjälpliga, och har överseende till alla oss som känner vi är ute på lite tunn is.
Jag använde min första 2-4-1 i 2016, det var dock en enkel resa: 2 vuxna i business till New York, off-season. Bookade på sas.se, inga problem.

Nu är uppgiften lite större, och hoppas på hjälp/stöd från flocken. 2 vuxna och 2 barn (kliché eller hur) från CPH till California (helst LAX). Helst business, men premium eco funkar. Utresa i perioden 15. Till 20. juni, hemresa 14-18 dagar efter. Dvs. inte mycket flexibilitet. Har 2 stk 2-4-1 och 300.000 eruobonus points.

Vi vill resa tillsammans (samma flygningar), men 2 kan betala och 2 åka award om nödvändigt. Max 1 stop och utan långa stop-over.
Några tips, förslag som kan hjälpa mig i planerandet innan jag kontaktar Tallin?
Hade nästan samma bokning förra året men enbart för 2 vuxna. Det fanns nästan inga inrikes USA att tillgå förrän några veckor innan avresa då mycket öppnade upp sig.
Hitta till Kalifornien kommer dock bli svårt då det är hårdvaluta att få tag på dessa biljetter. Hittar ni något, slå till direkt är mitt tips och tänk efter senare, det lär inte vara mycket tillgängligt i juni/juli skiftet.

Tjena,

Det är ju lite tuff period att hitta awardresa på men du kanske kan hitta plus för 2 om du söker på sas hemsida, sedan kan du antingen boka något avbokningsbart för de andra två och hoppas att det släpps platser längre fram eller att man äntligen lanserar Eurobonus 3.0 där diamond har utlovats att få tvinga 2 platser i plus för en resa.
Har du sökt på sas eller united's sida?

Tjena,

Tips är att söka efter awards här: Book a flight | Flight search | United Airlines De som eventuellt kommer i Saver-kolumnen är sådana som (oftast) går att boka via Tallinn. Gjorde en snabb sökning och det verkar vara dålig tillgänglighet (se exempel nedan) vilket ofta är fallet till USA:s västkust. SAS släpper oftast biljetter 330 dagar innan och som jag förstår är det bäst att försöka hugga redan då (om man har möjlighet till det..).

upload_2017-1-10_11-36-37.png

Hittar inget till LAX eller SFO med SAS, inte heller för 1 vuxen och 1 barn.
United: business till USA och premium eco hem ser ut att finnas (united+SAS via London). Jag är dock osäker på hur points-priserna ska tolkas, om alls.
Nej, unitedsidan används för att lätt se tillgänglighet och sedan är det eurobonuspriser som gäller

Hittar inget till LAX eller SFO med SAS, inte heller för 1 vuxen och 1 barn.
United: business till USA och premium eco hem ser ut att finnas (united+SAS via London). Jag är dock osäker på hur points-priserna ska tolkas, om alls.
Bokar du med SAS är det 100k per person (utan voucher), bokar du med Star Alliance är det 110k per person utan voucher.
Att hitta något direkt till San Francisco eller Los Angeles ska du ha väldig tur om du ska lyckas med, ni får nog rikta in er på mellanlandning någon stans i USA. Problemet är ju de andra två biljetterna ni tänker köpa att få dessa på samma flighter kan bli väldigt svårt om man inte är beredd att betala stora pengar.

Ser ut att vara en öppning i business för oss alla 4, swiss på utresan och air canada hem.
Hemresan i mix cabins, men business på long-leg (toronto-cph).

Måste bara få frugan med på några dagars extra semester :)

upload_2017-1-10_13-13-20.png

Ser ut att vara en öppning i business för oss alla 4, swiss på utresan och air canada hem.
Hemresan i mix cabins, men business på long-leg (toronto-cph).

Måste bara få frugan med på några dagars extra semester :)

Visa bifogad bild 60190
NEJ NEJ NEJ!
Fråga inte frugan, boka på en gång om du hittar detta som kan fungera!!! Vänta inte en sekund längre än nödvändigt
Det är helt gratis att avboka en bonusresa med SAS, du får tillbaka alla poäng och voucher och skatter/avgifter (om inte voucher eller poäng gått ut). Finns med andra ord ingen anledning att fråga först utan boka först och fråga sen. Blir svaret nej så avbokar man bara...

Toppen