Senaste nytt

Hjälp med bonus-biljetter till Bali

widde

Medlem
Hej,
Vi tänkte åka på långresa i vinter, lite spontant men det passar bra i livet. Behöver hjälp då jag inte får till det med att hitta biljetter utanför SAS.

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda är ett måste

• Var är din destination? Denpasar, balis flygplats

• När vill/behöver du resa ut? Flexibelt, men i början av januari. Gärna första 10 dagarna.

• När vill/behöver du komma hem? Slutet av mars, flexibelt

• Hur länge vill du vara borta? Cirka 3 månader.

• Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, +2 barn (båda under 10år

• I vilken klass? Här sätter poängen begränsning, helst premium eller business

• Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance

• Vad är din budget? (per person) finns cirka 290k EB poängen totalt

• Vad är det viktigaste för dig? Ta sig dit för poäng så långt det går
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna 3-5 dagar stop over i någon huvudstad

Jag skulle kolla på poängresa med SAS till Hong Kong eller Shanghai/Peking och köpa biljett med pengar därifrån, kanske åka till HKG på utresa och någon annan asiatisk stad som SAS flyger till på
hemresan.
Kolla upp ålder på barnen och se om du får 50% rabatt på bonusresan (bokar aldrig för barn så kommer ej ihåg åldersgränserna).
Kanske räcker till plus ena hållet och business andra?
Sitter i mobilen så kan inte räkna helt klart.

Hongkong Airlines har bra förbindelser från HongKong till Bali som ansluter bra till SAS flyget till HongKong.

Aha, förutsatte att du hade vouchers.
Tycker ändå att Thai är ett bra alternativ. Jag har extremt lite erfarenhet av ARN då jag bor i Skåne och alltid flyger ut från CPH. Från CPH når man DPS med bara ett stopp i BKK (som är väldigt bekvämt när man har barn med sig). Jag vet inte hur Thai har från ARN?
Kanske åka 1 vuxen+ 1 barn på poäng och 1 vuxen + 1 barn på köpebiljetter på samma flight?

Om barnen är under 12 (har jag för mig det är) och du flyger sas så är det 50% rabatt. I teorin kan du då åka 4 pers tur och retur till Hong Kong (kostar 300k poäng). Problemet lär vara att hitta 4 platser.

Utan vouchers så tror jag det blir svårt att få ihop och skulle nog överväga att betala allt istället då poäng värdet blir väldigt lågt om nice tvingas resa i economy för att få ihop det.

Toppen