Senaste nytt

Hjälp med bokning ToR Göteborg - Johannesburg

samsimba

Medlem
Hej,

Jag har lyckas samla ihop en AMEX voucher och vill få råd/hjälp med bokning. Vi är 3 st vilket ställer till det men jag får köpa eller använda poäng för den 3:e biljetten. Jag har ringt kundservice och de hittade inget, sa att det kommer nya uppdateringar på platserna varannan eller 3:e vecka.

• Varifrån vill du börja din resa? Göteborg eller Köpenhamn
  • Var är din destination? Johannesburg
  • När vill/behöver du resa ut? Från 15/12 till 19/12, helst 18/12
  • När vill/behöver du komma hem? Åker vi den 15/12 så vill vi hem 30/12 annars från 3/1 till och med 5/1
  • Hur länge vill du vara borta? Minst 14 dagar max 18 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 st vuxna och 1 tonåring 17 år
  • I vilken kabinklass? I första hand Business i andra hand economy exktra
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Staralliance
  • Vad är din budget? (per person) AMEX voucher + 20000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Businessclass
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack för hjälpen!

Om det inte finns plats med Ethiopian är det nog tyvärr bara att glömma. Det är så mycket högsässong som det kan bli och det är inte direkt gott om awardplatser ner dit till att börja med. Om du vill åka business dit så skulle jag rekommendera att du börjar leta vanliga biljetter ASAP.

Har du tillräckligt med poäng för att boka 3 platser i business (280000 poäng + voucher alltså)?

Jag hittar 2 platser ut den 18e, med bra anslutning i London: ARN-(SK)-LHR-(SA)-JNB i SAS Plus/South African Business. Hem däremot är det tunt, bästa jag hittar är 2 platser 2a januari JNB-(ET)-ADD-(ET)-FRA-(LH)-ARN där första benet är i ekonomiklass.

Nästa problem är den tredje platsen. Det är ont om award space (högsäsong är det svårt nog att hitta 2 platser) och att köpa biljetten ovan kostar nog betydligt mer än 20kkr...

Toppen