Senaste nytt

Hjälp med biljetter Stockholm-Thailand 2025

k2ati

Ny medlem
Nu har vi bestämt att vi vill åka till thailand januari 25. 2 vuxna 2 barn, 3 och 5 år. Nu har vi ett år på oss att fiska upp billiga flygbiljetter. Har ni några tips på kampanjer som brukar komma, när man ska boka eller andra tips?
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Thailand. Vi är öppna med ort.
  • När vill/behöver du resa ut? januari 24.
  • När vill/behöver du komma hem?efter 2-4 veckor
  • Hur länge vill du vara borta?minst 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 2 barn
  • I vilken kabinklass?  ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? kvittar
  • Vad är din budget? (per person)8000
  • Vad är det viktigaste för dig? pris, direktflyg eller 1 mellanlandning.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? öppen

Last edited:
Kan tyvärr inte ge några speciella tips på kampanjer mer än att kika på SAS, Finnair, Lufthansa etc för att jämföra priser. Google flights kan vara väldigt bra om du vill få en överblick!

Kolla Travel Dealz eller FlyerTalk med jämna mellanrum så kanske det dyker upp något men att förvänta sig kampanjer och fynda biljetter under absolut högsäsong brukar inte vara lätt. Sedan är det så att bara för att du är ute i jättegod tid så betyder inte det att biljetterna är som billigast just nu. Det beror lite på hur flygbolagen släpper sina biljetter. Om det är Thailand så är det ju inte så mycket att välja på utan det brukar vara direkt till Bangkok och sedan valfri inrikesdestination som gäller om du bara vill ha max ett byte. Om du vill till Phuket/Krabi snabbast möjligt så är det väl att lifta med en charterkärra som är det snabbaste alternativet dock ser det inte så ljust ut just nu med din budget. Kollar du skyscanner finns en del med två byten till Phuket runt din budget. Thai kan du inte ens boka än för det är för tidigt. Qatar är ett annat alternativ med ett byte till Phuket men inte inom din budget just nu. Om 8000/person är absolut max blir det tufft.

Tack för era svar. 8000 är absolut ingen maxgräns men hade hoppats att få åt det hållet :)

Precis som Taggen skriver har många ej släppt biljetter men sitter och leker med november och december för att jämföra priser. Då verkar jag kunna få med thai airways för dryga 8 k.

På Matrix hittar jag resor med airchina ARN-Phuket med ett stop för 5924 pp men lyckas fasen ej få de priserna via deras hemsida :(

Tack för era svar. 8000 är absolut ingen maxgräns men hade hoppats att få åt det hållet :)

Precis som Taggen skriver har många ej släppt biljetter men sitter och leker med november och december för att jämföra priser. Då verkar jag kunna få med thai airways för dryga 8 k.

På Matrix hittar jag resor med airchina ARN-Phuket med ett stop för 5924 pp men lyckas fasen ej få de priserna via deras hemsida :(
Du kan inte jämföra nov-dec med januari och tro att du skall få samma priser.

• Gilla
Reactions: hco
Är väl lite tidigt..? (Som du själv skriver, alla bolag har inte släppt än)

Lägg upp prisbevakningar på Skyscanner och Google Flights så får du en god idé tänker jag.

Jag vet inte om Air China har gjort något åt sin seat pitch i ekonomi sen 2009...? Men efter att jag flög dom då så sade jag "aldrig mer Air China i ekonomi longhaul". (Har inget emot Air China på medium/short haul). Bara som ett tips att kolla upp om ni har långa ben (jag är inte överdrivet lång själv!). Finns säkert bra med info online. Förhoppningsvis är det bättre nu än då.

Om du inte får till Matrix-priset på deras websida så kanske det går på någon OTA eller annan resebyrå (med allt vad det innebär bla bla -- men är det tillräckligt billigt så!).

Lycka till!

Jag vet inte om Air China har gjort något åt sin seat pitch i ekonomi sen 2009...? Men efter att jag flög dom då så sade jag "aldrig mer Air China i ekonomi longhaul". (Har inget emot Air China på medium/short haul). Bara som ett tips att kolla upp om ni har långa ben (jag är inte överdrivet lång själv!). Finns säkert bra med info online. Förhoppningsvis är det bättre nu än då.

Om du inte får till Matrix-priset på deras websida så kanske det går på någon OTA eller annan resebyrå (med allt vad det innebär bla bla -- men är det tillräckligt billigt så!).

Lycka till!

Ja det verkar vara 15 år sedan du flög och nu för tiden kör air China primärt med sina helt nya A350-900 från Arlanda.

Har tyvärr inte ännu haft nöjet att testa du transfer tiden i Peking har avskräckt.

Men pitchen verkar ok.

Seat Specs:
Business: Pitch 60, Width 22
Premium Economy: Pitch 39, Width 20
Economy: Pitch 32, Width 18

• Gilla
Ja det verkar vara 15 år sedan du flög och nu för tiden kör air China primärt med sina helt nya A350-900 från Arlanda.

Har tyvärr inte ännu haft nöjet att testa du transfer tiden i Peking har avskräckt.

Men pitchen verkar ok.

Seat Specs:
Business: Pitch 60, Width 22
Premium Economy: Pitch 39, Width 20
Economy: Pitch 32, Width 18
Bra! Jag får anledning att ompröva!

Är väl lite tidigt..? (Som du själv skriver, alla bolag har inte släppt än)

Lägg upp prisbevakningar på Skyscanner och Google Flights så får du en god idé tänker jag.

Lycka till!
Bevakning på google flights lät som en god ide!

• Gilla
Chinese airlines often market very cheap tickets for travel between Scandinavia and Thailand — more so in the direction from Thailand to Scandinavia, but sometimes both. Air India has also has some very good pricing for getting to BKK from ARN and CPH and there is an airside hotel option. The travel and layover times for going via China can be awful with some of them and you should see if the routes allow you to transit without a visa if going via China (or otherwise too).

When facing very high ticket prices from ARN/CPH/GOT/OSL-BKK, what I’ve seen done this winter is to do a cheap positioning trip or round trip to CAI or C/SE Europe and then complete travel plans to Thailand with separate tickets. You sort of get two trips out of one that way and it can save substantial money on the flights when you have a travel party like yours. And if it’s CAI, they do visa on arrival and you don’t even need to have jackets there for a visit to the pyramids in Giza en route to Thailand. [LeMeridien CAI is physically connected to the airport and can be quite a quite good deal when redeeming Marriott points.]

Toppen