Senaste nytt

Hjälp med att hitta first award

+1 på den missen, är det längsta leg/sammanlagda leg över X% som styr poängkostnad nu?
Nej, bara delat på tur eller retur. Har du ett ben first i din tur så räknas den som first. Priset blir som (en tur och retur first plus en tur och retur business) / 2

Och sedan/2 igen om man har en voucher

ok, tack för svar. Det borde ju ge bra möjligheter att prova First trots att det kanske saknas poäng för en ToR-resa. Så för en resa ARN-BKK i First på utresa och hemresa i ECO blir till poängkostnaden 225 000p/2 + 90 000/2 = 157 500p?

Om herr Ultra Magnus försöker få en junior så ska man nog vara lite orolig/försiktig i alla fall :)
Det ska man absolut. Jag fick inte ens lämna blod på blodcentralen och fick tre månaders avstängning/karenstid, efter att jag hade vistats i ett område där två (2) fall av Zikavirus hade rapporterats under föregående år.

Jag tycker det är bra att sjukvården är försiktig och det bör man naturligtvis ta efter för egen del också. :)

Last edited:
Kan du tänka dig att åka sista veckan i januari?

GOT-FRA - LH811 Business
FRA-PVG - LH728 Business (byt till First om plats dyker upp)
PVG-ICN - OZ366 Business
ICN-BKK - TG655 Business
// 45h 55min på destination //
BKK-HND - TG682 First
HND-LHR - NH211 First
LHR-CPH - SK1516 Plus
CPH-GOT - WX448 Plus

Om det inte finns tillgänglighet i First på utresan så blir det i alla fall billigare för dig (poäng). Och på hemresan får du testa på både Thai och ANA i F med tillhörande First class lounger. Fre-tis är också optimalt om det är så att du tänkt plocka ut lite semesterdagar för det här. Gäller bara att Tallinn godkänner rutten, men för mig har det inte varit några problem de senaste månaderna.

Visa bifogad bild 81568

Denna hade varit kanon. Om jag inte hade Hong Kong inbokat den helgen :).

Men routingen är ju kanon som inspiration.
Den hade jag absolut velat ha.

Kan du tänka dig att åka sista veckan i januari?

GOT-FRA - LH811 Business
FRA-PVG - LH728 Business (byt till First om plats dyker upp)
PVG-ICN - OZ366 Business
ICN-BKK - TG655 Business
// 45h 55min på destination //
BKK-HND - TG682 First
HND-LHR - NH211 First
LHR-CPH - SK1516 Plus
CPH-GOT - WX448 Plus

Om det inte finns tillgänglighet i First på utresan så blir det i alla fall billigare för dig (poäng). Och på hemresan får du testa på både Thai och ANA i F med tillhörande First class lounger. Fre-tis är också optimalt om det är så att du tänkt plocka ut lite semesterdagar för det här. Gäller bara att Tallinn godkänner rutten, men för mig har det inte varit några problem de senaste månaderna.

Visa bifogad bild 81568

Denna hade varit kanon. Om jag inte hade Hong Kong inbokat den helgen :).

Men routingen är ju kanon som inspiration.
Den hade jag absolut velat ha.

Den där är tyvärr inte bästa valet då Lufthansa kör B744 på FRA-ICN under vintertabellen (W18/19) så om tanken är att byta FRA-ICN till Lufthansa First så faller den på eget grepp. Däremot flyger Lufthansa med en A380 till BKK, men den har visat sig svår att komma åt.

Till vintern och österut:
FRA-SIN,BKK,HND,HKG,PEK,PVG
MUC-HKG(A380), PVG
jag tror det är allt faktisk.

Den där är tyvärr inte bästa valet då Lufthansa kör B744 på FRA-ICN under vintertabellen (W18/19) så om tanken är att byta FRA-ICN till Lufthansa First så faller den på eget grepp. Däremot flyger Lufthansa med en A380 till BKK, men den har visat sig svår att komma åt.

Till vintern och österut:
FRA-SIN,BKK,HND,HKG,PEK,PVG
MUC-HKG(A380), PVG
jag tror det är allt faktisk.

Jag vet, det var därför jag valde FRA-PVG. :)

Toppen