Senaste nytt

Hjälp med att boka resa till Jakarta i Business från Mars 2024 - Juli 2024.

Buskul

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Jakarta - Indonesien
  • När vill/behöver du resa ut? Mars
  • Hur länge vill du vara borta? cirka 3-4 månader
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + barn under 2 år.
  • I vilken kabinklass? Business Class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Poäng, 2-4-1. Har tillgång till runt 210k poäng som behövs för denna resa inkl 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Finns inga direkta flyg så måste ta byte någonstans, vill inte stressa för mycket då jag kommer ta föräldraledighet och kan tänka mig längre bytestider.
Har tillgång till awardhacks och har hittat flyg i Business den 12/3 och 19/3 dock är bytestiden 1h i Istanbul. Är inte detta för kort tid och finns det risk att man missar och hur skulle då flygbolagen agera ifall man missade? Får man nya inbokade flyg från de kostnadsfritt? Har inte tillgång till awardfares då jag inte reser konstant och anser att priset inte är värt, någon som har tillgång till detta och kan kika där också? Har även kollat på Uniteds hemsida, hur pålitliga är platserna där och hittar man något måste man ringa in till SAS kundtjänst för att boka eller kan man boka via Uniteds hemsida direkt?

1689144278604.png

Sedan tillbaka har jag hittat ett flyg den 26/6 men vill gärna åka tillbaka mitten av Juli, flygbolagen kanske inte har släppt ännu?

1689144457389.png

Tacksam för all respons.

Du kan ju alltid säga upp awardfares när du väl bokat, så dyrt är det ju inte. Datumen 12 och 19 stämmer dock överens med awardfares.

Går det att boka med 1h transfer så ska det ju inte vara några problem, men samtidigt kan man ju alltid själv ta lite höjd för problem om det är väldigt viktigt att komma iväg. Ni ska givetvis få en ny bokning kostnadsfritt om ni missar planet men man vet aldrig hur det går till.

Det finns flyg IST-CGK även ex. 5,10,17,24,26 också, ett alternativ skulle ju vara att ta en övernattning i IST.

Mitten av Juli har inte släppts ännu. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

Tack för responsens. En övernattning kan vara något också.

Har kikat på Air Canada och ser att det finns biljetter CPH-LHR-SIN-CGK genom Singapore Airlines, kan man boka dessa platser genom att ringa in till SAS eller är dessa platser endast avsedda för Air Canada egna bonussystem?

Tack för responsens. En övernattning kan vara något också.

Har kikat på Air Canada och ser att det finns biljetter CPH-LHR-SIN-CGK genom Singapore Airlines, kan man boka dessa platser genom att ringa in till SAS eller är dessa platser endast avsedda för Air Canada egna bonussystem?
SAS kan inte boka Singapore Airlines för tillfället.

Jag hade bokat Turken och sedan satt alarm på när Thai Airways släpper business från valfri hub i Europa. I första hand CPH givetvis men ett litet hopp kanske inte är för jobbigt. Sedan går ett flyg från BKK runt 0900 på morgonen till Jakarta och ni anländer till BKK runt 0600 beroende på flight men stoppet på BKK är tillräckligt. Thai Airways är absolut smidigaste till Jakarta. Visst, du kan säkert hitta EVA till BKK också och vidare med Thai. EVA via Taipei tar längre tid. Det är typ 12-13 timmar till Taipei och sedan 4-5 till Jakarta.

Jag hade bokat Turken och sedan satt alarm på när Thai Airways släpper business från valfri hub i Europa. I första hand CPH givetvis men ett litet hopp kanske inte är för jobbigt. Sedan går ett flyg från BKK runt 0900 på morgonen till Jakarta och ni anländer till BKK runt 0600 beroende på flight men stoppet på BKK är tillräckligt. Thai Airways är absolut smidigaste till Jakarta. Visst, du kan säkert hitta EVA till BKK också och vidare med Thai. EVA via Taipei tar längre tid. Det är typ 12-13 timmar till Taipei och sedan 4-5 till Jakarta.
Har tänkt på Thai också men när brukar dessa bonusbiljetter släppas?

Ja, jag tror det. Bokade i April 2 platser NRT-TPE-VIE för nästa år, har sedan dess letat andra avgångar och även försökt hjälpa några vänner med resor men det är alltid bara 1 plats. Så lite anekdotiskt :)

Toppen