Senaste nytt

Hjälp - Frun vill flyga Norwegian!

När vi (familjen) reser tillsammans så har vi "Economy class only" policy pga detta...
Snart åker vi till Tokyo med Finnair i Economy class (vi har fått platser i Economy Comfort dock).

Det är ju precis "samma" resa och klass jag gjorde för någon månad sedan och tyckte det var väldigt obekvämt. Men jag är 1.89 lång, så det kan ju spela roll i sammanhanget. Hade dock ganska bra utrymme framför knäna, fast stolen kändes ändå ganska liten. Tur som jag har så är min fru 1.80 lång och verkar hålla med om att BC låter som en bra idé :)

Skönt att min blivande fru vill testa F, plånboken kommer dock ångra sig efter att resan är avklarad och nästa ska bokad :)

Mitt stående argument mot LCC är att de oftast inte ingår i en alliance. Dvs om jag flyger SAS och flygningen blir inställd kommer jag högst troligt ändå fram med annan Star Alliance partner. Har hänt 2 ggr för mig, t ex ombokning till Swiss när SAS strejkade.

Nu verkar det finnas något nytt för Norwegian, Ryanair m fl som heter "A4E" men tveksamt om de täcker upp för varandra som andra (riktiga) allianser gör.

Om frugan nu över huvud taget vill komma fram till Thailand så är ju bara det argument nog att inte boka DY. Osäkrare (att komma fram i tid) flygbolag får ni nog leta länge efter....

Toppen