Senaste nytt

Hjälp/fråga om bonusresa, Stockholm till Seychellerna

milan979

Ny medlem
Hej!

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Seychellerna
  3. När vill/behöver du resa ut? 10 juni +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill komma hem kring 21 juni +/- 3 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? 12d, Hade tänkt 5d i Seychellerna, 5d i Dubai, 2d för resan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Poäng, voucher 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Business
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Hade tänkt åka från Stockholm till Paris på morgon, spendera dagen där och på natten flyga vidare till Seychellerna

Tänkte boka en bonusresa efter att ha samlat in 180k EB poäng och en 2-4-1 voucher.
Skulle vilja åka till Seychellerna från Stockholm i business under juni månad, har inga fasta datum men bör involvera 14 juni.

Hade tänkt följande då jag vet att Ethiopian har lite av ett lotteri med sin business där man bör försöka åka via london, paris eller frankfurt:
Stockholm till Paris 8 juni i business 0700-10.25, Paris till Seychellerna 8 juni 21.55-1420 +1, via Addis

(Jag hade sen tänkt åka till Dubai kring 15-16juni, tänkte boka den separat.)

Tillbaka resan hade jag tänkt från Abu dhabi till Stockholm den 21 juni i business via Turkish 01.35-14.20. Denna och resan till Seychellerna tänkte jag i samma bokning för användning av vouchern och poängen.

Problemet nu är att det inte verkar finnas business på paris till seychellerna resan vis sas hemsida, när man kollar via Uniteds hemsida ska det finnas.
Är det att business inte släppts än eller vad är det frågan om? (första gången jag ska göra en sån här bokning)

Vad rekommenderas? Tar gärna emot andra varianter eller förslag på datum då ovanstående bara är ett exempel.

Tack i förväg
 

eddo

Medlem
Bara för att United har bokningsbara platser betyder det inte nödvändigtvis att samma går att boka genom Eurobonus.
Letar du alltså en open jaw ARN-CDG-ADD-SEZ / AUH-IST-ARN?
 

eddo

Medlem
Hittar ingen utresa i business enligt vad du anger ovan med direktflight CDG-ADD under önskade datum.
Om Paris inte är viktigt så finns andra alternativ t.ex. ARN-CPH-FRA-ADD-SEZ utresa 13 juni.
AUH-IST-ARN finns 19 juni, 21 juni och 23 juni. AUH-IST-FRA-ARN 20 och 22 juni.

Om det är tillåtet med open jaw SEZ/AUH vet jag faktiskt inte men ring SAS och försök boka.
 

milan979

Ny medlem
Hittar ingen utresa i business enligt vad du anger ovan med direktflight CDG-ADD under önskade datum.
Om Paris inte är viktigt så finns andra alternativ t.ex. ARN-CPH-FRA-ADD-SEZ utresa 13 juni.
AUH-IST-ARN finns 19 juni, 21 juni och 23 juni. AUH-IST-FRA-ARN 20 och 22 juni.

Om det är tillåtet med open jaw SEZ/AUH vet jag faktiskt inte men ring SAS och försök boka.
Såg den som är 13 juni, känns lite väl många transits och lång resa.
Ringde igår och det verkade som att det gick tror jag, sen avbröt jag när jag såg att det inte var business på vägen dit. Har du koll på om det är så att ethiopian brukar släppa senare eller dylikt? Det nämnde sas agenten
 

eddo

Medlem
Har du koll på om det är så att ethiopian brukar släppa senare eller dylikt? Det nämnde sas agenten
Ingen aning om specifikt ET (det kanske någon annan har bättre koll på?), men generellt bör man inte räkna med det utan se det som ett plus om så är fallet. Mitt tips om ni vill flyga business är, som ofta, att boka det som finns nu, skulle bättre alternativ dyka upp bokar ni om för 150 kr/person.
 

milan979

Ny medlem
Ingen aning om specifikt ET (det kanske någon annan har bättre koll på?), men generellt bör man inte räkna med det utan se det som ett plus om så är fallet. Mitt tips om ni vill flyga business är, som ofta, att boka det som finns nu, skulle bättre alternativ dyka upp bokar ni om för 150 kr/person.
Har du någon bra hemsida att kolla business resor, united var lite vilseledande i detta fall och sas hemsidan är inte så smidig. Eller du kanske har kollat och hittade inget utöver den 13 juni?
Jag skrev till chatflights och de sa att de kunde hitta business från Frankfurt den 4 juni.
 

palmen

Moderator
Har du någon bra hemsida att kolla business resor, united var lite vilseledande i detta fall och sas hemsidan är inte så smidig. Eller du kanske har kollat och hittade inget utöver den 13 juni?
Jag skrev till chatflights och de sa att de kunde hitta business från Frankfurt den 4 juni.
SAS.se är det enda du kan lita fullt ut går att boka om du hittar något där. Alla andra bolag visar vad deras kunder kan boka, inte vad sas kan boka, även om det stämmer överens ibland.
 

eddo

Medlem
Har du någon bra hemsida att kolla business resor, united var lite vilseledande i detta fall och sas hemsidan är inte så smidig. Eller du kanske har kollat och hittade inget utöver den 13 juni?
Jag skrev till chatflights och de sa att de kunde hitta business från Frankfurt den 4 juni.
Sökte bara snabbt och hittade 13 juni, kan finnas fler alternativ.

Jag använder cowtool och verifierar sedan att det som syns där även finns på SAS sökmotor.

Andra alternativ är till exempel awardfares (filtrera på eurobonus annars ser du platser på andra program) och awardhacks.
 
SAS.se är det enda du kan lita fullt ut går att boka om du hittar något där. Alla andra bolag visar vad deras kunder kan boka, inte vad sas kan boka, även om det stämmer överens ibland.
Inte till 100%. Jag hittade platser med TK och de gick att boka men inte biljettera förens ca 3 månader innan avresa enligt kundtjänst. De måste boka och biljettera samtidigt.
 
Toppen